Thursday, April 15, 2010

Penjagaan Diri dan Jamu

Morning All...

Pagi ni aku di buzz oleh anis ( pemekap aku masa bertandang nanti), dia ada produk untuk wanita. Baik untuk dalaman dan luaran.

JAMU RATU DARA ** anis jun bagi promote yer**

Aku tidak pastilah samada kalian masih mengamalkan memakan jamu atau tidak, tapi bagi diri aku sendir memang sejak dulu lagi dari berusia 18 tahun sampailah sekarang aku memang mengamalkan memakan jamu, dari Puteri Binari, Pil Binari, sehingga keluarnya Mas Cotek, aku memang makan jamu.

Kebaikan memakan jamu??? ** B2B selalu cite pasal SPA n SAUNA aku cite pasal jamu hikss!!**

Ini apa yang aku rasalah untuk diri aku sendiri.

1. Badan aku panas semula jadi, maksudnya jarang masuk angin, dan tak mudah sejuk. Dalam beberapa tahun yang lepas aku berhenti makan jamu, sebab malas. hehehehe..kesan? aku cepat sejuk, mudah demam.

2. Keputihan, walaupun belum berkahwin kita tetap ada masalah keputihan, lebih2 lagi jika kurang menjaga kebersihan diri. Di bahagian sulit adalah tempat yang paling sensitif, lagi pula mencegah lebih baik dar mengubatikan?

3. Haid yang lebih teratur, dan mengurangkan rasa sakit ketika haid (sengugut)

4. Memulihkan rahim (bagi yang telah melahirkan)

5. Merapatkan keintiman ( bagi yang telah berkahwin dan melahirkan)

6. Badan lebih segar, memulihkan urat-urat.

7. dah tak tahu nak cakap apa..huhuhuh...

tapi diatas antara kebaikan memakan jamu. Aku ada contoh terbaik dari ibu aku sendiri.

Pernah satu masa, rumah aku tak ada bekalan air, terputus lebih kurang seminggu, jadi memang kena tunggu orang hantar air, berbaldi2 lah aku adik beradik termasuk mak aku mengangkat air2 tu untuk kegunaan bersama, apatah lagi dimasa2 kecemasan seperti sakit perut.hahahahha...

Akibat **mak ai ayat aku power** dari angkut baldi yang maha berat, dengan rumah aku 2 tingkat, mak aku mengalami masalah di bahagian sulit. Mak aku pernah operation ** adik aku yang bungsu keluar tingkap**, jadi doktor memang tak benarkan dia angkat berat, tapi di disebabkan mak aku rasa benda tu dah lama, yelah my baby qis dah pun 6 tahun, tu yang mak aku gagah perkasa angkat jugak even aku tak bagi.

Selepas hari kejadian **angkat air segala tu** mak aku sakit di pangkal ari2 dia, then dia rasakan ada sesuatu yang macam nak keluar dari bahagian sulitnya. Aku memang risau sangat masa tu. my mom looked pale, sedih tengok dia time tu, bukan kerana sakit jek, tapi kerana risau dengan keadaan diri dia. Jadi aku pergi la carikan jamu untuk dia, sebagai usaha permulaan disamping dia jumpa doktor, kita cuba jugak cara tradisional. Aku belikan Mas Cotek, sebab kapsul tu boleh di buka dan serbuknya boleh disapukan didalam faraj.

Mula2 aku biarkan mak aku makan ubat doktor, tapi kurang memberangsangkan. Kemudian aku syorkan pada mak aku gunakan jamu yang aku beli. Mak aku memang jenis makan jamu, tapi jamu orang dulu2, bukan jamu Binari bagai tu. Bila aku syorkan Mas Cotek dia semacam kurang percaya keberkesanan jamu tu. Tapi alhamdulillah selepas penggunaan 2 minggu ada kesan, lendir semakin kurang, dan selepas 3 botol, benda yang macam nak terkeluar tu kembali mengecut dan sakit di pangkal ari2 tu semakin kurang, lepas tu mak aku pergi jumpa bidan naikkan semula peranakkan dan sambung makan jamu dia yang dulu2.

Pergghhh!! panjang berjela. Tapi itu antara keberkesanan makan jamu yang memang aku percayai. Tapi aku juga tahu bukan semua orang percaya dan bukan semua orang makan jamu ni. Itu terpulang pada individu. Jika percaya dengan keupayaan rempah serta akar kayu nenek moyang kita maka makanlah, jika tidak, tiada paksaan.

dan untuk pertanyaan lanjut mengenai JAMU RATU DARA boleh hubungi : anis

dan ini aku copy paste dari blog anis: JAMU RATU DARA


Adakah anda…

• Selalu rasa rendah diri dengan suami sebab prestasi anda tak hebat cam dulu?
• Kurang keyakinan dalam tak dpt bg memberikan servis terbaik untuk suami
mcm dulu2?

• Asyik rasa tak selesa sebab keputihan melampau?
• Sering lesu dan lemah urat badan?
• Kulit kusam jek tak de seri langsung?

Jika anda tergolong dalam golongan di atas, kami ada jawapannye..


Jamu ini 100% diperbuat dari herba dan rempah ratus. Boleh mengatasi pelbagai masalah yang dialami oleh wanita. Untuk mendapatkan hasil yang menakjubkan, Jamu Ratu Dara perlu diamalkan secara konsisten.

Hasilnya akan terpancar pada wajah dan tubuh badan anda terasa lebih segar dan sihat sentiasa.. Insyallah…

Antara khasiat Jamu Ratu Dara :

• Sgt berkesan utk merapatkan serta memantapkan lagi vagina. Kompem ketat dan padat dan panas je kat dalam tu.. Grip akan jadik luar biasa!!..Mcm anak dara balik tau!

• Sgt berkesan memulihkan masalah keputihan, kegatalan dan bau2 yang kurang enak di vagina..

• Mengawal lendir dan lelehan vagina..

• Menambahkan tenaga dan melancarkan perjalanan darah.

• Merawat keletihan dan tidak bermaya. (Letih2 badan tu elok la makan..)

• Melawaskan pembuangan air besar dan kecil.

• Boleh mencegah barah payudara dan rahim.

• Memulih otot dalaman faraj. (Sgt sesuai untuk wanita lepas bersalin)

• Awet muda. Boleh menghaluskan dan mencantikkan kulit (Muke jadi merah2
gitu..)



Ramuan :

Manjakani, Kacip Fatimah, Akar Serapat, Habatus-Sauda & Rempah Ratus Terpilih.


Cara Makan :

• 2 biji pagi selepas sarapan
• 2 biji malam selepas makan malam
• Di ikuti dgn selawat ke atas Nabi.
• Minum dgn air suam atau air masak. Jangan minum dgn air berkarbonat!

= Anak dara pun boleh makan Jamu Ratu Dara ni untuk penjagaan awal..Tak rugi apa pun malah boleh menjaga kewanitaan kite ni dari anak dara lagi..=

**Anak dara makan 2 biji sehari pun sudah memadai..

**Tidak sesuai untuk ibu-ibu mengandung, menyusu bayi, wanita yg dalam period dan pesakit darah tinggi.

*** Banyakkan minum air masak okey..

sebarang pertanyaan sila email kepada :

nurhanis_hafizan@yahoo.com.my atau SMS ke 013-9377553


ps:: cerita mengenai mak aku, bukanlah untuk memalukan tetapi aku sekadar ingin berkongsi sesuatu yang baik dan berharga bagi wanita.

5 comments:

  1. yeee betolll...sy stuju...sy pon ade mkn jamu gaks..mustika ratu..perawatan remaja putri.tp da benti sejak 2 bulan lepas..(dh hbs)nak bli lain xtau samada nk bli yg putri lg atau nak bli perawatan wanita..since rs cm xsesuai je nak mkn yg namemnye remaja..hahhaha..anyway gud job,suggest kat b2b mkn jamu..bagus...rs cm nak try jugak jamuratu dara tu...

    ps/: nak post entry jamu jugak boley...share xprience on jamu..hehe

    ReplyDelete
  2. hye leeyana, thanx for dropping by. pada jun, leeyana dah boleh makan jamu untuk wanita, remaja dah tak berapa sesuai kot..heheh..

    nk post pasal jamu..mestilah boleh..boleh tukar2 xperience kan. ;D

    ReplyDelete
  3. salam jun...

    peehh pedih mataku x berkelip baca entry jun yg berjela-jela but so good lorr.. tq promote anis nye jamu.. haha..

    ReplyDelete
  4. anis:: panjang berjela kan??hahahha...

    ReplyDelete
  5. Sepatutnya jamu perlu diamalkan seawal remaja lagi baru mantap..hihi:)

    ReplyDelete