Thursday, September 8, 2011

36weeks check up :: Final month yaw!

Salam Aidilfitri uoolllssss...

cerita hari raya?? esok esok la... hari ni cerita check up baby ek. heeee...

Macam biasalah amik darah, HB turun sikit 10.5 tapi doktor cakap masih ok, kalau naikkan lagi, lagi bagus. Berat naik dengan jayanya, sekarang dah 63.0 kg. Puasa turun beberapa ratus gram je, tapi lepas raya naik sampai 2 kilo.voley?? hahahah

Alhamdulillah baby dah engaged, dah masuk ruang dia, tinggal tunggu masa je since baby pon dah selalu sangat mengeras. Doktor cakap kalau perut bahagian atas dah rasa kosong & baby plak dah asyik mengeras je, tu tanda2 baby dah sedia nak keluar. Mudah2han baby kuar bila tiba masanya, jangan terlewat tempoh. Doakan ye semua.

Barang2 baby semua dah siap kemas, means barang untuk bawa ke hospital, since balik raya hari tu lagi aku dah siap2 pack letak dalam kereta, barang mummy pon sama la sekali.
Barang nak bawak balik ke kampung untuk confinement masih dalam proses penyimpanan. InsyaAllah by this week semua settle. Kain batik berhelai2 aku beli masa balik terengganu masa 1st puasa hari tu. Lepas berpantang, bakal bersimpan sajalah sampai pregnant ke 2 dan seterusnya ** eh???** hahahah...advance kan mak.hahah

Sesungguhnya aku adalah sangat dalam debaran sekarang, dengan kaki yang membengkak bagai kaki gajah, jalan pon dah rupa penguin, sakit di bahagian ari-ari memang jangan di kata, bila baby mengeras buat aku serius jek.huhuhuh.. Walau apa pun, aku bersyukur Allah berikan kesihatan yang baik untuk diri aku & baby sepanjang kehamilan ni. Ye la, ramai lagi yang kena macam2 dugaan masa mengandung, dan aku antara orang yang diberikan kemudahan dalam melalui tempoh tu,syukur.

ni antara barangan yang aku bawa ke hospital ::

Keperluan Baby

* 2 helai tuala mandi
* 2 helai recieving blanket
* 20 helai kain lampin / pampers
* 2 pin besar
* 2 pasang baju lengan panjang & pendek
* 4 pasang sarung kaki dan sarung tangan
* Mandian baby

Keperluan Ibu

* 1 helai tuala mandi 
* 1 helai tuala muka 
* 20 keping overnight pad
* 2 helai baju tidur (boleh dibuka di bahagian hadapan)
* 1 helai pakaian biasa 
* 2 pasang stokin 
* 1 pasang selipar 
* 3 helai nursing bra
* 2 pasang pelapik bra
* 5 helai disposable panties
* sikat 
* berus gigi dan ubat gigi 
* barang-barang mandian (bedak,sabun dll) 
* pakaian untuk pulang ke rumah 
* susu sesuai untuk ibu menyusu seperti ANMUM 2 
termos 
* 4 helai kain batik

Keperluan Ayah
* Buku PINK (tolong bawakkan ;p)
* Kad pengenalan suami & Isteri
* Sijil Nikah
* GL (jika goverment servant)
* Surat rujukan doktor (jika perlu)
* Money! :D

List ni aku ambil dari blog juga, lepas tu ikut kesesuaian dan keperluan yang aku rujuk dari mak aku, so mana yang perlu bawak la kan.

So mommies out there r u ready?? 

ps :: yang bertanya macam dah ready sangat je. huhuhu... 

NOTE :: Maafkan segala salah silap, andai ada terkasar bahasa atau perlakuan, doakan june & baby selamat ye semua.


 









·     


















1 comment:

  1. june!!gud luck k..insyaAllah semuanya okey,dont worry..xsaba nk tgk baby june!!take care k!beg hospital stndby tepi pintu tauuu.. =)

    ReplyDelete