Friday, March 23, 2012

Safi Rania Gold :: Love!

Hi! Assalamualaikum...

uoolllssss....di hari jumaat ni, marilah menenangkan minda, sebab esok adalah cuti, bila cuti dapatlah bergolek sakan dengan budak bam..oohhhh! rindu!

eheh! sebenarnya nak share pasal skin care yang aku guna semenjak lepas bersalin...

Aku ni memang ada masalah kulit. Nak tengok kehuduhan muka aku dulu? this is back to 2009 punya yer...ada lagi sebenarnya..tapi maluuuusssss nak tunjukkk...huahuahua..biarlah hanya cinta hati saya je yang tahu betapa buruk dan betapa ikhlas nya dia menerima isteri dia ni dulu-dulu. Tq so much lah sayang!! auuwww!! terharu tau mummy! ;p

2009 :: dengan meriahnya makcik, pakcik, tok su, nek long, kat muka aku. cucu cicit semua ada. hahaha... meroyan tau! 

 
2010 :: ni masa lepas kahwen..wah gitu...dah nampak bersih kan?? berseri gituuu...kuakuakua..opss!! ober kau! ;p 
masa ni aku pakai produk family Lynna :: Chahaya Whitening. Bagus! suka sangat! tapi....... aku agak pemalas sikit nak beli sebab kena online ;p
Tapi kalau nak cuba memang berbaloi-baloi..ramai kot yang pakai produk ni. Rasa NaEdan ada buat review. Cer tengok cer tengok.

2011 :: Semakin bersih kan? dan makin menggemok..hahah... Alhamdulillah..masa ni masih pakai Chahaya Whitening set lagi. Tapi  aku mula stop pakai bila dapat tahu aku pregnant... ye la banyak dengar time preggy tak leh pakai produk yang ada chemical la apa la..so stop la pakai..just cuci muka pakai safi Q10. wahhhh!! kauuuu...remaja sangat nak ber Q10 kan. hahahah..dasar orang tua kelupaan diri tu,dah kertu. kikikiki...

End of 2011 :: Masa ni baru lepas habis pantang, tengah sesi mencari nurseri Ezekiel...ouuhhh!! how i miss my baby Ezekiel time ni..so small, wangiiiiii sangat! skang dah mashammm...hihihihi... 
Tengok muka den, tak ada jerawat, clean n clear tapiiii kushammmmmm...macam cendawan kelabu. kahkahkah...

So bila tengok muka kushamm mashamm apatah lagi ada kawan opis yang cakap muka dan gaya aku dah rupa makcik endon, terus kepala ligat, harus ku atasi masalah ini! mesti! 

Maka mulalah melilau mata ni bila pergi watsons ke guardian ke, tengok produk apa yang boleh aku pakai, dan sesuai dengan usia yang dah nak kertu ni. ;p

Mula-mula macam nak cuba Olay, well...aku tak lah mencari produk yang mahal rabak, aku cari yang sesuai dengan kadar poket serta keperluan je la...paling penting senang aku nak cari. Tak payah susah-susah, mana-mana pon boleh dapat. Itu paling utama.

Okey back to Olay, mula aku nak try Olay white radiant, tapi aku takut tak sesuai, sebab before ni aku pernah je pakai cleanser Olay, muka naik biji-biji halus, so....aku tengok plak Simply Siti, macam terbekenan, tapiiiiii...kulit mak ni sensitip, aku agak takut nak mencuba, try google review Simply Siti macam tak banyak pon, so cancel lagi. 

1 day tu, aku pergi Tesco ke carrefour kot, nak beli groceries, so menyinggah lagi ke Watsons untuk sekian kalinya...terpandanglah mata ini kepada Safi Rania Gold, hati pon dup dap dup dap...lawalah pulak packaging dia..gold purple gitu..mak suka warna-warna dalam kuarga coklat & ungu nih..feberet nih! kertu sangat feberet color ko yeh? ;p

terus dok belek-belek, baca-baca..buka tutup nak bau wangi ke tak, tengok pulak yang lain-lain brand...ehhhhh...pegang lagi SAFI RANIA GOLD ni...dah sahlah tu suka, sebab pegang untuk kali ke2 kan. soooo...aku buatlah rembatan..lagipun bukan mahal pon..tersangat-sangatlah mampu dibeli oleh siapa saja..lagipula ia adalah SELAMAT DAN SUCI boleh di gunakan TANPA WAS-WAS, ia ada trial pack, tapi aku amik loose item je. So ko boleh pilih ko nak pakai yang mana, ko tak nak yang mana.

Mula aku just pakai cleanser, toner, day cream, serum & eye contour. Dalam 2minggu pakai, eh! sukalah! bau pon sedap jek, bila cuci muka rasa bersih and moist.
Then aku beli scrub & night cream. 

cantikkan packaging dia. tengok kat TV, che ta punya tak de lah tergoda sangat.  Tengok depan mata mengedik pulak rasa. ;p







1. Cleanser aku pakai yang jenis cream, tak silap dia ada 2 jenis. Bau sedap, wangi jek. 
2. Toner bau mawar ewahhh kau! mawar katanya, bau bunga ros lah. 
3. Paling SUKA! serum. Pakai memang tak melekit, baik sapu malam atau pagi. sangat sesuai dengan muka aku. Sebab kulit aku oily sket, so tak sesuai pakai menda yang lekit-lekit ni, wat jerawat je kang.
4. Eye contour, yang pon aku suka, so far panda eye memang sangat-sangat berkurang, aku sapu time-time nak tidur, kalau terlebih rajin sebelum kerja pakai jugak.
5. krim siang /krim kecantikkan, kalau tang krim ni memang dah lama aku gunakan tapi bukan SAFI RANIA la, tapi brand SAFI jugak. Memang suka, tekstur memang nampak melekit tapi bila pakai tak pon. ok je. Kalau ada jerawat tu, sapu banyak2 sikit waktu malam, kejap je dah kering jerawat tu. LIKE!
6. Scrub, ponnnn like....halus je biji-biji dia, lepas pakai kulit rasa tulus mulus gitu...tapi lepas 2minggu pakai kulit aku macam kering sikit, jadi aku pakai seminggu sekali je sekarang.
7. Pelembap malam, melayu sangat ayat ko.. ;p pelembap ni aku tak pakai awalnya, tapi lepas pakai scrub tu kulit aku jadi kering, so aku pakai pelembap, tapi malam je la, siang tak pakai. Macam banyak sangat nak tepek 1 masa. ;p So, after pakai pelembap ni kulit aku dah tak kering lagi...bau? wangiiiiii...my vitamin pon cakap sedap je nyiumm ami malam2, sedap je bau. ahaiii!! 
senang citer I LOOOIIKEEE.. UUOOLLSSSSS.....

ok, meh presenting the result after 3month using SAFI RANIA GOLD! 
























































































































































































































DUUUUUMMMMMMMM!!!!!!

 

without any make up, only lip gloss. ok tak??? mak mak sangat muka ko kan june! hahahahah


 ps :: kalau nak tengok muka aku masa pakai produk Chahaya Whitening sekarang nama dia Chahaya Beauty Aura,  boleh klik sini

Pss :: produk tu aku tau lah ada lagi ke tak, ye. Ada produk baru juga. Cer la usha!



6 comments:

  1. flawless okey!yun dr dulu smpai skang pkai garnier and loreal je...heheh!

    ReplyDelete
  2. Aku pun same. Ni tgh berlumba miss J nak naik kat muke. tgh mencari produk sesuai. buat mase ni aku mmg pakai body shop. aku pkai serum jgk. ok lah.
    tp mcm nak cari yg ok sket. nak ok harga pun ok lah kan. HAHAHA

    ReplyDelete
  3. wahh xlama lg jd rozita che wan lah ekekeek

    ReplyDelete
  4. yun :: idok ler flawless sgt, ada je lg kesan cam lubang2 tu..huhuh

    Kidz :: biasa r..aku berharap muka ni terus ok, tkt cik P datang dia huru hara balik...scaryy oiii!

    FF :: aauuuwww!! sgt...hahahah...tp makcik kertu tu over nau la FF.hahah

    ReplyDelete
  5. safi mmg terbaik.. sy pakai dh lama.. ok sesgt

    ReplyDelete
  6. tq for the information.nak try pakai safi rania gold jugak.muka saya pun berminyak & byk jerawat...dah tak tau nak cuba product apa..

    ReplyDelete