Thursday, April 5, 2012

thisiswhatithinkiam ;D

dah petang, aku mula la tak sabar nak balik, rindu dak bam!

korang rasa korang ni orangnyer macam mana?

ni hanyalah repekkan di waktu petang yer. harap maklum, suka nak baca silakan, tak suka pangkah je X kat atas nun! ;D




Dulu masa aku dibawah 12 tahun, aku agak tomboi, rambut pendek, boleh spicky kenkunun, tapi tak lah hihhi..
kawan semua lelaki, kawan perempuan ada tapi sikit je. Lelaki? raaaammmaaaiiiii....
suka main ronders kot nama dia, tapi kalau nama kat sekolah baseball.
mandi perigi dengan budak lelaki, tangkap burung, main lastik. Kalau main kawen kawen tak suka jadi mak, suka jadi anak sulung stok garang nak mampos. hahah..ntahpapentah. ;p

Lepas 12 tahun, dah anak dara sunti gitewwww....
Dah start bela rambut panjang, malu la rambut pendek cam jantan.
Perangai dah perempuan sikit, tapi suka je kawan dengan lelaki, sebab boleh gurau kasar kasar tak yah nak merajuk rajuk.lemas lah!
Ada bestfriend pompuan, paling besfren foreber reber mestilah cousin aku. boleh aci tak??
Gila baca novel Ahadiat akashah, Ya Allah punyalah suka dekat dia.......... rasa nak ada boyfriend macam semua dalam novel dia.
Gila jugak baca novel Liana Afira Malek, cerita si kembar Yohana & Yohani.

Masa ni rambut dah panjang, perangai pulak macam perempuan melayu terakhir. Macam lemah lembut gitewww...ayu je sepanjang masa.
Tapi aku memang gila aktiviti sekolah, apa semua nak masuk.
Mula-mula tak boleh blah bila masuk Pandu Puteri wat the hennnnnn....ciken sangat tauuuuu...
Keluar PP, masuk KRS. Tukar sekolah pulak, masuk Kadet Polis. Boleh tahan kena bahan jugaklah bila berkawad rupa model catwalk.kakakakak... APTB.

Masa ni kawan semua PEREMPUAN, sampai ada cakap aku anti-lelaki...hoiiiiiiiii...aku SUKA okehhhh lelakiiiiii...hahahha..
Pastu time ni, aku suka garang-garang dengan lelaki, bo layan. Aku layan geng-geng aku je. Eceh! geli lah kau! hahah

Masuk 17 tahun ok, dah start ada boipren gitewww..gedix kan ko....
Masa ni aku rasa aku macam lemah lembut, cakap tak kasar, manja, kurang independent.
Bila outing dengan kawan-kawan pakai konon nak stylo mylo, padahal poyo.hhaaiiiilahhhh...
Sampai ada pergi 1 math camp kot, budak mana entah siap tegur, Kite selalu nampak awak dekat *****. eeuuuuww gelamorrr dicitu.cet!

i do LOVE this kind of colors. LOVE to the MAX!!

Zaman POLITEKNIK owwhhh rinduuuuuu!!!

hari pertama daftar aku demam panas! APTB lah kau ni juneeee...hahahahha..ye la orang tak pernah duduk asrama, maka agak jakun di situ. ;p

Masuk Askar Wataniah..kalau orang tengok aku mesti rasa..alahaiiiii si lembik ni... ;p
Tapi percayalah 3 tahun berkhidmat yer. Walaupon selalu pengsan lepas berbaris, lama kottt...berjam jam nak tunggu panglima rimau datang okeh...
Berjaya jugaklah bawaklah title Akademi Terbaik, tak tahulah terbaik rupa apa. Janji baik.
Dah start independent. Ko suruh aku pergi mana-mana sorang-sorang pon aku tak de hal.
Jogging sorang, masuk poli sorang sebab aktiviti tu aku sorang join, aku ok jek. ON!
Time cuti memang sebuk dengan camping,camping,camping.

Ini adalah zaman muka aku paling buruk pernah aku ada. HITAM, MUKA BELANG, PIMPLES segala yang buruk boleh bagi kat aku.
Sampaikan ada kawan aku cakap, June, masa baru masuk poli aku tengok ko cun giler, apehal sekarang ko jadi macam ni???. Dapatkah korang bayangkan?? hahahah..

Aku?? ada aku kesah?? aku suka dengan apa aku buat, muka nak cantik nanti nanti boleh cantik, boleh kasi touch up. Masa zaman belajar ni lah masa ko pulun segala keseronokkan. Ni seronok, enjoy versi aku lah. owh nerd! ;p! tapi percayalah aku sangat happy masa ni.

how i miss my stripes,checkered, newspaper pants. Semua dah tak tahu kat mana, dah bagi orang agaknya, tak pon terperuk dalam almari kat rumah mak aku.

Masa dalam zaman poli tu aku dah mula kenal karektor diri aku sikit sikit.

Sifat manja aku kikis perlahan-lahan, sebab dikalangan perempuan dorang akan meluat dengan perempuan manja terlebih. aku tak tau lah manja aku ni terlebih ke tak, tapi bila ada girlfriend yang tegur cakap ko ni manja, wat do u expect kan?jadi pempaham lah sendiri. jangan sampai orang meluat nak buat ko kawan.
Keras kepala rupanya aku ni
Boleh tahan sakit
I HATE PINK! but I LOVE VIOLET. heh!

Ini setakat yang aku discover masa zaman poli.

Lepas masuk zaman berkerja. Semakin tahu kehendak hati.

Aku tak suka pakai high heels/ stiletto. LOVE ballerina. Tapi mesti ada jugak lah high heels ni, untuk majlis majlis tertentu, well aku tetap perempuan kan. -____-"
LOVE jeans
shirt
simple make up
short hair
BOLD colors
unique items (baju, kasut apaapayangunikyangorangtakberapanaksuka)
Tak romantik
Tak kuat merajuk
Kadang macam kurang prihatin
Penyabar jugak lah, tapi kalau dah amukan jangan tanya kenapa aku begitu...haiiiihhhh..syaiton merasuk sungguh. BURUK!
Garang tapi penyayang
Tegas
Susah nak ubah keputusan aku. sanggup aku kecewa dari aku ubah. BAD.
kurang membebel. kotsss..hahahha
DAH GILER PINK!! hamekk kauuu!! TAPI..... SHOCKING PINK not pastel color.


all this vibrant colors ada dalam koleksi baju aku. haha! 


ini rumah mak dugong.haha! saja nak tunjuk, rumah jugak ada tempias color color bold. C! 
Esok dapat rumah sendiri, jadi taska agaknya rumah aku. penuh color. hahahah!!

tapi.................................................... silalah lihat aku di tempat kerja. 



BLACK DRESS CODE for 3 YEARS!!!!!
pitam!

 ok, reperkkan dah habis! bye!

4 comments:

  1. yeah..berubah mengikut umur dan peredaran..same macam ai jugak...biler sekarnag nak jadi mak dah..teringat zaman dolu2 macam tak caye jer ngan ape yang pernah dilalui..huhu..tapi tak pernah nyesal sebab kite menikmati kehidupan..:)

    ReplyDelete
  2. betul, hidup sekali je. tak nyesal apa yg berlaku tp perbaiki untuk masa depan.
    Bile igt zaman dulu seronok! terasa sgt sekarang dah tua. haha! ;)

    ReplyDelete
  3. kalo tang kasut tu mmg setuju sgt2 jun.. tu laa kasut peberet ko.. hihi

    ReplyDelete
  4. udeng :: kan kan..sampai la skng pon. hahah..

    ReplyDelete