Monday, March 25, 2013

adik ku bertunang sudah...

Buat peminat2 adik saya sila berundur diri...
perghhhh!! ayat kau! macam adik ko retis sangat! kahkah!!

ampun di pinta saja buat lawak tak berapa nak lawak.

Alhamdulillah adik aku dah selamat bertunang 3 Mac lepas..
gila kepam punya cerita yer? hakhak!!

Orang johor jugak, kalau akak dia ni orang jauh nun disana hehehehe...

Majlis berjalan dengan lancar. Makan sedap, hagak2 puji lauk kenduri sendiri :P
Tak de lah..di saat2 tekak aku yang meragam tak leh makan itu tak leh makan ini, bila aku makan lauk kenduri tu aku rasa selera so sedaplah kan.kihkih! Lauk pauk pon sedang elok tak lebih tak kurang. Aku rasa paling best sebab ada air katira, nyum nyum sangat rasa, kalau tak nak jumpa katira ni time bulan puasa je.

Hantaran semua hasil air tangan mak yong dan si pengantin kah? pentunang kot?? :D
Hantaran buat sendiri, pihak perempuan, kami buat sendiri, pihak lelaki si pentunang lelaki buat sendiri, gila kreatif sentap hati akak tengok hasil air tangan beliau. Orang kalau dah kretif ko bagi apa pon lawa aje.

Pelamin mini aku sewa barang basic dan selebihnya DIY je, DIY pon ala-ala je, cukuplah ada tempat nak sarung cincin. Pelamin mini tu aku sewa dari Sangkar Emas, murah je der...RM150 je. Barang basic dia, bantal nikah, back drop, spotlite 2, karpet bulu putih, bunga besar 2, bantal2 kecik 6. Ini FB dia Sangkar Emas Collection, aku pilih paling basic punya barang, derrrr nak bawak balik JB kot! kat JB aku tak tau la ada tak orang sewakan barang macam ni, mungkin ada tapi aku tak jumpa, pastu malas nak godeh2 tenet ni, mana yang ada aku rasa berpatutan dan berbaloi gua rembat je der tak yah leceh sangat. Lepas tu beli la addtional barang yang nak dihias sikit2. Cukuplah kan.

So ni lah serba sedikit gambar di hari kejadian, mak yong masa ni tak kelihatan mak yong pon, tak macam mengandung perut kecik katanya...

 
Tak de full view pelamin, sory yer..ni je yang ada.
DIY saje...gigih haku tunggang langgang berdiri duduk.semput. konon sangat kan.
padahal hado saje hasilnyer.kihkih!

orang yang bertunang.
 Inilah orang yang datang rumah aku masa aku awal2 preggy, tolong masak dan kemas rumah, sebab akak dia ni over sangat lemaunya sampai apa pon tak boleh buat. :D


Makcik2 kami yang kepoh, dorang je ambil gambar paling banyak. hover sangat.
Tuan belog yang depan sekali, muka besar pinggang, harap maklong!

Mak itew yang homel sekali. 
 
Dengan FMiL.

Hantaran hasil tangan mak hincek dan si pentunang.
 
Ini hantaran dari pihak lelaki, di buat oleh si pentunang lelaki. iolss is sentap. mihmih ^-^v 


My sister wif tunangnya.



Besar dah adik aku, nak kawen dah tak lama lagi. 
Along doakan gurl & ace akan bahagia hingga ke jinjang pelamin dan keanak cucu.



ps :: sorry gambar huru hara ada cantik ada tak, dari banyak camera & henpon. bedal je.


3 comments:

  1. wah along rupenye ekau..wah..aku lak cm nak pakse adik aku kwin..my only soulsister kot..mesti aku nanges kuat2 kot..adik merangkap bff huhu

    ReplyDelete
  2. iyer..kak long den ni haaa..hehehe
    adik aku pon bff ku jgk, tp skng ni cool lg kot, tgu time nikah nnt la, takut dia tersengih2 aku yg meleleh..
    al-maklum lah mak incek ni pemurah air mata.

    ReplyDelete