Tuesday, June 11, 2013

Stretch Marks oh kesan cakaran! sob!sob!



kesan cakaran ke regangan?

pada aku cakaran lagi tepat kot dari regangan hahah...
serius kali ni aku memang gila menggaru kot, perut aku memang gatal tahap dewa punya. Ya ampun gatal dia memang tak leh nak kontrol hoi! jadi aku garu tak pon aku gosok kuat2 pakai baju.Garu pon luar baju la, tak direct to skin. Tapi tataaappppp sampai melecet jadinya. huiisshhh!!

Selain dari cakaran yang aku buat sendirian berhad tu, kesan regangan pon menjadi2..tapi this time warna putih2 halus je, masa Ezekiel dulu color hitam tapi tak banyak, kali ni putih2 tapi banyakkkkkkkk....huwaaaa!!!!! acaner nih?acaner? matiklah nak kena lumur bio oil secara gigih lepas bersalin.

Sekarang aku pakai palmers, bau dia tu dah kurang banyakkk dari dulu, dulu bau dia sedap tapi kuat sangat, aku tak suka. Packaging baru ni bau dia soft je, aku sukakan la jugak :p
Kulit memang moist sangat2, even nampak macam kering tapi bila pegang lembut je..soft sangat.Kegatalan pon berkurangan la sikit...

Masalahnya sekarang ni..perut guwe kembali gatal macam awal2 preggy hari tu...hukhuk!! nak garu takut kulit pecah2, tak garu haku tak tahannnnnnn dia punya merenyam tu.hadoiiiiiii!! Mengapakah ini berlaku mengapakah?



Sebenarnya nak mintak tolong suggest krim or oil or losyen yang bagus nak hilangkan stretch marks ni hehehe...lepas bersalin mau guna. Bio oil memang dalam list, selain dari tu yang korang pakai and beri kesan, paling bagus kalau boleh hilangkan terus kihkih..hover pulok permintaan ;p Pliss eh korang. lebiu lah!


3 comments:

  1. aku pakai bio-oil dr zmn dulu..tetep naik gila2 strecth mark..sentap je..musim panas gini nak pakai lg malas..rase peluh 1 bdn hahaha;p

    ReplyDelete
  2. saya pakai bio-oil jgk. dr awal pregnant.Alhamdulillah stretch mark ada sikit je. lps tu ada ambik esp shaklee lama2 hilang sbb proteinkan.

    ReplyDelete
  3. dl masa awal pregnant mmg pki bio oil..dh 8bln tetiba jadi mls sbb perut makin besar..seminggu xlumur bio-oil trus kuar strecth mark ckit2..hoho..

    pas bersalin xpki, sbb sentap!hahahaha

    ReplyDelete