Monday, December 28, 2009

1! 2! go!!!

whoppss!!!

tetiba blur!! heee...jap jap amik mood dulu...*tarik napas...lepasss...* okeh start!

cerita best ke cerita xbest dulu heks??

tett!!!

kita rojak jek...huhuhu

operasi balik lampung terchenta:

1- tengok adik baru ^qaisara^
2- bincang pasal tarikh wawen.. - dup dap dup dap - (dari hari tu lagi dah berdebar, lom lagi dah dekat2)
3- survey dewan
4- survey pelamin angan ku
5- serah kain untuk bride maids
6- jumpa kawan2 yang perlu jadi flower ladies
7- pergi semua tempat makan yang aku teringin nak makan
8- survey door gift

hasil nyer:

1- qaisara sangat cute...aku rasa nak geget jek pipi gebuss de tu... - done with full hapiness... - ahaks!

2- balik rumah my dad, bincang punya bincang mula-mula semua dah ok..so hati memang dah lega dah ni rasa, tetiba esok pagi dapat msg ' long tarikh nikah kena tukar, tarikh sanding tak pe" i like, wutsss??? adesh!! pening2, my dad nak nikah seminggu awal.aku cam ala... so untill today tarikh masih samar2..urgghhh!! macam mana nak booking pelamin nih n dewan nih??? aku masih tak bagitahu jawapan nak cepatkan atau lambatkan.hurm....

3- dewan. owh!!!!suka suka suka suka!! kalau boleh nak letak banyak2 sangat suka tu...my reception will held at RJCC..insyallah...
dewan fully sponsored by my dear aunt..thnx a lot cik ana!
komen :
- dewan can fit 200 pax max - ok lah coz undangan pun hanya 500pax only - day reception
- parking luas/banyak
- dewan senang nak jumpa, masuk entrance ke depan sikit terus nampak hall, then tepi hall ada pool side, look so suwitt.- sory pic tak ada..lupa nak snap sebab dah terover excited-



4- pelamin. ini pun suka!!! pelamin hunting tak delah buat banyak sangat ade la 3-4 bridal yang aku pergi survey, even dalam list bridal yang nak pergi survey banyak giler..di sebabkan aku dah jatuh hati dekat 1 bridal aku terus tutup mata, tak moh tengok list bridal yang lain..hahahah..terukkan.ok ini antara yang aku pergi survey, tiap satu ada kelebihan masing2.



Dpesona -

PR : peramah, baik, bagus, menjawab setiap soalan aku. dan yg best, mgkn bg pengantin yang tidak mahu di make up oleh pak andam, di dpesona semuanya diuruskan oleh wanita.
Pakej : affordable - bagi perantin bajet seciut cam aku nih-
pakej bermula dari 15xx - 4xxx (rumah), 4xxx (dewan) tapi paling best untuk pelamin dewan pakej adalah untuk fresh flower..owhh..i loike uolsss...
baju : erm..pada aku biasa2 saja, cantik dan ada yang aku berkenan tapi pada my vitamin, dia tak berapa berkenan.cerewet.
pelamin : cantik dan menepati citarasa.

ATT studio(kalau tak silap) - xd blog or fp kot..sorry tapi lokasi di angsana

PR : peramah, tapi penerangan kurang jelas, lain tanya lain jawab, bila minta tengok contoh banyak tak ada, ikutkan pada aku bridal dia besar. so asa for me yg zero about wedding, aku rasa PR perlu dipertingkatkan.
pakej : time aku datang tak ada pamplet dah habis katanya so dapatlah sekeping card yang di potong, jadilah....hahaah.
pakej rumah tak tahu sebab tak ada pamplet, cuma dapat dikatakan pelamin dewan start from 4xxx - 7xxx. pakej 4xxx adalah untuk artificial flower sajok yer anak-anak.
baju : gojes!! ya allah..memang cshantekk!! mak suke noksss.....my vitamin pun cakap baju dia cantik2..
pelamin : cantekkk! suke tapi macam banyak benda dia tak tahu and tak dapat nak jawab soalan2 aku yang banyak tanya nih..hehehhe

ASTANA Bridal

PR : ok, baik dan menjawab soalan
Pakej : Pakej rumah 14xx - 31xx, Dewan 35xx shj tapi artificial flower la.
Baju : ok, sedang elok yang penting my vitamin suka.
Pelamin : cantik.....mak suka nok pelamin dia..swett, simple n very nice. recomended.

ANH


PR : mula-mula biasa jerk..agaknye blom warm up kot...bila aku tanya soalan akak tu terus turn mode pada super duper best!!macam lama gile punya berbual aku terus jatuh hati kat cara dia.akak the best ah kak.
Pakej : 11xx - 25xx (rumah), 28xx - 3xxx (dewan & outdoor)
Baju : cantik dan aku suka, n most important my vitamin la suka..dia plak yang suka sangat tapi kalau baju sebenarnya more prefer ATT la.
pelamin : hohohoh!! i loike uolsss...gojes okeh...tak payah nak tanya "kak ada xpelamin bla bla bla, ade x benda ni bla bla bla", akak tu terus tunjuk pelamin yang i suka noksss...kelasss akak ni..kedai memang agak tersorok, tapi i sukaaaaa.....lebiu lagi la kak! - ini aku fully recomended!

5- serahkan kain untuk bride maids. aku minta adik aku je jadi pengkapit aku nanti, sebab sah sah adik aku tinggi lebih kurang aku, kengkawan kesayamngan sume ala ala kurang ketinggian, nanti ade pulak pengkapit pendeksss perantin tinggi galah...tak moh! so bagi satin untuk dia dan pengkapit lelaki sekali..siap design baju macam mana dia kena buat..hahaha..aku kan gila kuasa.

6- sesi bertemu rerakan yang bakal menjadi flower ladies dan merangkap penjaga meja VIP (pihak lelaki jek pon..) ayat nak over ajer aku nih. insyallah kalau ade bajet lebih aku akan belikan kain setiap seorang, jika tidak aku cuba jugak sponsorkan kain..huhuhuhu...alhadulillah mereka setuju..sayam korang....



7- ini paling suka..pergi jalan jalan cari makan. rabu malam, sebaik sampai jek terus menuju ke stulang laut, makan dekat sayam, fuh!! nikmat..sedap...esoknya pergi makan di senibong, nasi lemak mabeless!!lusanya makan bubur sentosa dan seterusnya tiap hari selagi tak balik KL aku pergi semua kedai makan yang aku suka makan n dating...hehehhe...

8- survey door gift.. i think of nak bagi door gift berupa makanan sahaja, tapi bila bincang semula dengan my vitamin dia nak sumthing yang selain makanan pula..jadi saya menurut perintah..ye la pasni kang jadi isteri dah kena turut kata dia jugakkan, so pratice dari sekarang ye cik jun.

owh..panjangnya..sebenarnya ada lagi nak cerita tapi esoklah k..entry ni pun nak buat dari pagi sampai ke petang baru siap...

k uolss..i dah boleh cerita pasal kawen!!!!yey!!!

No comments:

Post a Comment