Saturday, January 16, 2010

my W day theme

aku nak hapdet sket tentang aku nye W day nanti..

setelah berbincang dengan my vitamin aku decide untuk side aku akan bertemakan hot pink,red n black but white still a major color cos its a saviour color for all rite? tapi itu untuk reception, for solemnization untuk bride n groom attire mungkin akan berwarna dusty pink n white.

kadang-kadang kita merancang tapi belum tentu dapat apa yang di hajat.aku suka yang simple tapi sweet je!!boleh gitu?
less is more kan? tapi kekadang aku ni ingin yang terlalu less sampai orang lain tidak berpuas hati dengan choice aku...macam masa bertunang hari itu..
aku tak nak pakai selendang bagai,lip lap lip lap, merelip sana sini, aku cuma mengenakan tudung yang ada sedikit bling bling ** nak jugak glamor** tapi semua aunt aku kurang setuju dengan kehendak hati aku tu..diorang cakap dah lah baju plain **ade jugak batu-batuan tapi warna hitam maka tak nampak gojes la kan** cuma aku pakai kain songket putih untuk menaikkan seri baju tu, mereka tak berpuas hati. katanya tak glamor...ada aku kesah??? eh..kesah jugak..tapi itu lah aku..aku senang dengan benda yang sederhana tapi manis.bisakah??


baju aku masa di hari pertunangan-simple je kan??

setakat nih aku dah 2 3 kali bertukar2 wedding theme, nasib baik belum lagi jumpa kak ida berbincang tentang pelamin n deco for my halls.hehhe...hopefully theme aku tak kan berubah lagi kali ni. =D

tapi itu adalah untuk dais dan keseluruhan halls deco, untuk all my family will be wearing soft choco..permintaan khas my aunt, maka saya menurut perintah saja, yelah dia pun dengan rela hati nak jadi my wedding planner kan, tak yah susah2 nak pick up sumone utk jadi wedding planner, sayam cik ana!! =D




source:mr google

di atas adalah antara warna pilihan my lovely aunt. so my whole family will be wearing this color, and start cari kain on raya cina...nak g serang jakel beramai2. =D(hah! tak sabarnya!)

warna untuk bride n groom attire aku masih belum decide..im think of off white, but not decide yet..tunggu jumpa kak ida dulu baru decide macam mana,eufff!

warna baju untuk pengkapit adalah.....HOT PINK!!!flower girls will wear cotton white+red n flower ladies will wear HOT PINK+CREAM..euuww!! banyaknya warna??? =D!
ini disebabkan, aku mahukan warna ini, tapi family ku mahu warna itu, maka 2 2 warna akan di gunakan secara baik dan saksama... =P!



source:mr google

di atas antara contoh color untuk my dayangssss...


source: mr google

ini pula untuk my little angle...aeuuwww!!

hope my dream come true..ye ye tau banyak sangat color combination..tapi rasanye semua warna dalam kelompok warna yang sama, dan color combination masih boleh dikatakan sepadan.heheh...nak jugak mengiyakan kehendak..=P!

tapi refer pada pendapat theLadynoe, pemilihan color jangan lebih dari 3 warna.hurmm..macam nak kene revise balik jek??heks! boleh tak bagi sedikit pendapat?adakah color2 ini sesuai?

secara ringkas:
hot pink+red+black = dais
hot pink = bride maidss
soft choc = family


ini contoh gambaran untuk wedding aku nanti...benda ini aku cut n paste sendiri, sekiranya ada gambar2 yang dikenali harap di maafkan. source dari pelbagai tempat, ade dari mr google, ade juga di kalangan blogger..

ok tak?please help me...tetiba rasa macam tak yakin pulak..

2 comments:

  1. dusty pink and white? -- cantik!

    hot pink -- pun cantikk!

    hehe..jun suke pink ehh..samelah kiter..

    ReplyDelete
  2. aah jun suke color pink..huhuuh..
    nampak suwitt jerk..
    thnx nad..tkut jgk warna tu macam tak kena sbb my family akan pakai soft choc..hurm..

    ReplyDelete