Thursday, February 11, 2010

baju nikah


owh ini bukan baju idaman tapi i suka..hehe


morning...

pagi ni agak free so bolehlah hapdet sikit tentang persiapan my W day..eufff!! i nak kawen dah?? =P

kali ni nak cerita tentang baju nikah. weeee!!! dalam kepala ni macam2 design ada * okeh i tipu jek* bukanlah dalam kepala dalam dalam HD ni banyak gambar yang disimpan sebagai koleksi yang dikumpul sejak 6 bulan yang lepas * owh!! i semangat okeh..huhu*

mengikut perancangan this chinese new year aku akan balik JB dan bawa sekali kain yang nak di buat baju nikah.jauh betul nak pergi tempah baju ek???heheh..sebab aku tak lah tempah designer aku tempah dengan tailor biasa jek...nak tempah dengan designer i ni kurang kemampuan sket..ihiks! tapi verangan la jugak kalau dapat tempah dengan Rizalman kan...owhhh!! i over nokss... =P!

antara design pilihan aku ialah kebaya labuh, fesyen ala2 jubah atau yang sewaktu dengannya. walaupun banyak B2B yang buat kurung moden, or just simple design as baju nikah sebab inginkan kesederhanaan atau pun mungkin ia lebih sesuai dengan majlis nikah itu sendiri, iaitu janganlah berlebih lebihan, tapi aku??? i nak jugak kebaya labuh atau apa saja yang seangkatan dengan ala-ala jubah. =D tapi walaupun ianya kebaya labuh tapi tak lah aku buat kain leret2 tu..kain leret untuk sanding lah pulakkan...owh! pasal baju sanding next entry yer..

jom layan pic baju nikah idaman kalbu, tapi kebanyakkan aku ambil dari blogger yang telah aku lupa dimana sumbernya.kalau aku ingat aku letak kredit to u all yer..terima kasih kerana telah memberi banyak inspirasi pada aku ni, info korang memang banyak membantu. =)


ini warna baju nikah saya ** i tak pakai putih saja ingin sesuatu yang lain sikit, dari dulu lagi mahu color lain masa majlis nikah** sumber:nurul arbee creation


owh sukanya...** aku tau ia lagi sesuai untuk majlis bersanding tapi iloike....**
sumber : RIZMAN RUZAINI


** yang aku suka color coklat tuh...coklat antara warna yang aku suka sangat, orang cakap sapa suka color coklat penyayang..uhh!! =P! tapikan i garang! =D** sumber: pic dari lecturer tempat kerja aku.


sumber: RIZMAN RUZAINI

okeh diatas adalah idaman kalbu tapi kejap aku ada lagi menjadi idaman jiwa raga..hahahha







sumber:ARMA WEDDING COUTURE


sumber:aimie



euwww!! berangan itu memang best kan..hurmm....tapi jangan pulak terkejut baju nikah aku nanti rupa lain..hahahha..sebab aku hantar kat tailor bukan tapi professional..so tak tahulah apa ceritanya nanti, nak tahu cerita selanjutnya kenalah tunggu balik JB dulu, dah hantar tailor baru tahu apa keputusan akhir..agagag..

korang rasa ok tak macam ni buat baju nikah??? =D

ps: pada sesiapa yang menjadi tuan punya gambar harap maaf jun betul2 lupa milik siapa..dah lama dalam simpanan..maaf yer..tapi gambar kalian sangat membantu jun.xoxo!

1 comment:

  1. takpe, kadang2 htr kat tailor biasa2 pun, hasil mengkagumkan kan juge.. :D saya tau pasal saya pun cam tu. budget cut utk tailor pasal kain terlebih budget tapi hasil amat puas hati. gud luck ye utk baju kamu. kebaya labuh ke ni? jom la join, group kebaya labuh utk nikah.. saya sorang aje ahlinya buat masa skrang :P

    ReplyDelete