Wednesday, February 17, 2010

Red Hot Ferrari



ollaa...

owh dah tentu tu bukan kereta aku...tetiba nampak ferrari, ambik handpone terus snap..heheheh...tajuk??tak langsung ada kaitan dengan cerita aku nanti..hahah

kali ni aku keudara dari JB my lovely home town..huhu...
tetiba di landa rindu pulak dekat blog nih..ceh padahal ada benda yang nak dipahatkan dalam blog terchenta hamba ni...heheh

last saturday lepas kerja terus drive balik JB alone..diulang ALONE...aku ni nak pergi KL sendiri pun xlepas lagi, tetiba balik JB drive sensorang..gigih ai tau..hehehe...
pastu best sensangat balik ni jammed...hoh!!dah lah panas!hitam kulit ai..hish!tapi tak pe aku redha jek janji balik kampung..huhuhu

sampai JB aktiviti utama berbincang tentang majlis perkahwinan aku nanti..yang memang dinanti2 kepulangan ku demi membincangkan hal ini..uiii terharu kejap semua tunggu ai balik..heheh

day 1 - bincang dengan ayah secara terperinci tentang majlis nikah dan kenduri selepas nikah. di sebabkan aku akan bernikah di masjid pada pagi hari dan jamuan akan di buat selepas nikah di tempat yang disediakan di masjid. petang lepas asar barulah majlis doa selamat diadakan di rumah ayah aku. Esoknya majlis resepsi di dewan..pic dewan???tungguuuuu....eceh!

day 2 - jumpa dengan wedding planner aka my dearest aunt..ehhehe..bincang berkenaan warna tema baju yang keluarga aku akan pakai on my big day...dan memulakan sesi apa kata survey di air hitam..jauh tak bleh blah punya survey.huhuh..tapi hasil agak kurang memuaskan bagi aku..price mahal dan kurang menarik.akhirnya pulang dengan tangan kosong tapi perut penuh dengan makanan..heheeh..

day 3 - sesi melawat jakel bermula...gile punya kerja, duduk punyalah lama dalam jakel naik kematu kaki den..uhuks!!tapi berbaloi baloi...hasilnya 3 pasang baju for my aunt and baju untuk my step mom, my lil sis sara n baby also baju my bride maidssss...owh sayam ku nanti aku pos baju korunksss..ihiks! nak kena tunjuk ke baju??tak yah kot..baju seperti yang pernah di cerita dalam post my W day theme. rasa lega sikit..tapi memang sangat letih kaki aku dok berdiri lama2. lepas pergi jakel, nak ke SSF tapi tutup plak, then patah balik ke angsana singgah Romantika.pilih punya pilih, belek punya belek sekali black out!boleh???apakah? terus potong mood aku nak membeli, angkat kaki terusss...lepas tu barulah teringat nak mengisi perut yang kelaparan..itu pun dah pukul 10.30 malam, memang patut perut aku dah buat konsert rock.lepak2 singgah selalu, yang memang maha sesak bila2 hari pun, aku pun jadi sesak napas duduk situ lama2.destinasi terakhir balik rumah, mandi tidur.. =P

day 4 - jumpa kak ida (bridal) untuk perbincangan pelamin idaman, apa yang aku nak, nak bunga besar mana, yang backdrop macam mana,dewan pulak nak table cloth color apa, table center piece gaya apa, nasib dalam pakej aku semua dah termasuk, dan baju di hari persandingan..cuba itu cuba ini tetiba akau cakap nak tempah baru..huhuhu..penuh kesabarana akak tu melayan sikap tamak haloba aku..hahahha..sayam akak...
selesai sesi berbincang teruskan pula ke dewan pojaan kalbu..i loike....ahaks!! picass??kejap ehhhhh....
lepas lawatan ke dewan, balik rumah untuk sesi pertemuan ahli keluarga besar, sesi memberi tugas2 khas kepada uncle2 and all my dear aunt..dan sekali lagi sesi menerjah jakel..aku jadi penasihat tak bertauliah pada mereka2 (auntsss n ibu ai), dan paling tak tahan baju diorang pulak lagi glamor dari ai yang perantinya..boleh??hahahha..hari yang meletihkan tapi seronok dapat berkumpul ramai2 dan terharu dengan perhatian yang diorang berikan untuk ai..auuww!!

day 5 - dalam perancangan untuk ambil segala jenis borang untuk menikah, kang tak ada borang borang tu semua ai tak leh kawen pulak kang..sajo jek ai nangih..insyallah akan berikan kain untuk bride maids dan baju untuk my step mother&my dad..

day 6 - owh tak da da..ai da balik KL insyallah..doakan aku selamat pulang dengan selamat...okeh2..nak tunjuk la ni pic dewanya..aku sokaaa sangat... =D



ini pic dari pintu utama, dalam dia dah dapat bayangkan nak letak guest book macam mana.


ini pic dari tepi luar dewan.


ini pic betul2 di sebelah luar dewan..ini yang aku sokaaaaaa giler.ahaks!

kalau korang teruja macam aku tak??ke aku jek??hahhaha..

ok lah, salam dari aku yang jauh..ehehheheh..daaa...selamat malam semua..

No comments:

Post a Comment