Thursday, March 25, 2010

Jerawat??

Olla...

Korang ada masalah kulit tak? Aku kadang tu tersangat jeles dengan orang yang ada skin yang flawless, macam my sister skin dia memang licin, jerawat tu 3 4 kali setahun kot baru ade ada sebijik. Itu pun de da boleh sasau tengok muka dia naik jerawat. Aku ni apatah lagikan. memang sedia ada jerawat.hump!

Ikut dulu masa umur aku dibawah 17 tahun kulit aku memang tak ada sebarang masalah, since aku masuk belajar di politeknik muka aku mula ada masalah. Lagipula aku ni jenis aktif bersukan,berkawad kaki (ai wataniah dulu tau, jangan tak caya..hahaah), bila dah berkawad, berkhemah bagai, berlari setiap petang, aktiviti tu aktiviti ni, menari zapin lah, berronggeng dekat poly, model, ntah pape lagi aktiviti lain yang aku join, semua tu menyumbang pada masalah kulit yang aku alami sampailah sekarang....

Tapi sebenarnya aku nak kongsi sesuatu dengan korang, lebih2 lagi yang ada masalah jerawat macam aku. Aku ada terbaca entry masalah kulit dari seorang blogger( dats y aku suka blog, banyak info, thnx dear!) Eila namanya. Dia ada gunakan satu produk juga dari seorang blogger. Bila tengok perubahan muka dia aku jadi tertarik. Sebelum ni memang dah banyak jenis produk aku cuba, dari yang mahal, popular sampilah yang murah tak ada jenama. semua macam hampas, ada tak ada aku cuma pakai sabun anti jerawat, ia agak berkesan untuk kurangkan jerawat tapi kulit aku tak bersih dan kesan parut memang teruk.

Then aku bukak blog Lyna , dia yang menjual produk ni, banyak juga testimoni yang aku tengok, selepas pikir2 punya pikir aku email dia untuk tanya lebih lanjut, after segala penerangan aku pun order...

Takut2 jugak la nak pakai, mana tahu jadi makin worst, bukan kerana produk yer kawan2, kadang2 produk tu tak sesuai untuk kita tapi sesuai untuk orang lain. Tapi selepas gunakan, aku perhatikan ada perubahan pada kulit aku. mungkin xla sampai glowing, tapi jerawat berkurang, bekas2 pun semakin pudar. Bila aku balik kampun pun aunt aku tegur kulit aku makin ok, dulu adoyai sakit mata orang tengok muka ai tau.

Tapi sekarang aku dah tau apa sebenarnya masalah muka aku ni, muka aku ada alergi pada habuk, kalau orang lain kena habuk bersin, aku tak bersin cuma kulit muka aku akan rasa gatal sangat, pastu kompom esok kuar jerawat tak hengat donia punya dia kuar. sabaw je makcik noks..

Ok la meh tunjuk sket muka aku lepas guna produk dari Lyna



ini muka sebelum, malam pertama aku pakai produk tu. Pergh! ayat nak malam pertama.hiks!


ini selepas penggunaan...ok kan?

sekarang ni dah bertambah baik cuma dah memang jenis berjerawat maka muka ni memang ada je jerawat yang naik. Jadi aku redha jek, janji bekas2 dia senang nak hilang, bukan lagi kesan kotoran degil seperti dulu.huhuhuh....

kalau korang berminat sila klik blog Lyna.

No comments:

Post a Comment