Monday, March 22, 2010

Alice in wonderland

olla...

kamu kamu dah tengok citer nih tak??aku??
aku belum lagik.,.hehhehe...saja jek tanya..best tak???cam nak g tengok jek. dady! jom!! :P


Kelmarin, aku pergi mid valley, survey2 hunting2 barang hantaran, bila dah sampai sana kepala langsung blur tak tahu nak carik apa.boleh tak???hahahha...

so 1st sekali untuk memastikan aku tidak terus menerus blur, aku amiklah checklist, tengok selit2, malu ai kalau orang tengok aku lihat2 kertas list, macam pergi pasar ikan jek gayanya. =P!

sambil tengok list sambil jalan, tiba2 nampak cendawan2 comel, bunga2 muka orang, cam comel giler rasa time tu, punyalah sengalkan aku nih. Dah masuk dalam tu, dah round2 rerupanya promo Alice in Wonderland bersama2 penaja Nina Ricci n HSBC kot. Ada jugaklah adegan mengambil gambar berlaku, hahahah..jakun kejap sebab cantik sangat..tapi xde la aku sakan amik gambar kan..hehehe..


cantikkan cendawan tuh..kiut jek..makcik over nak posing sampai duduk2 kat situ.huhuhu


sedih jek muka munga tuh..aku kemain sengih lagik.

sambil berjalan sambil membeli, hasil belian dapat free benda nih, pot from Alice in Wonderland dari HSBC.comel!



Lepas cuci mata dalam taman fantasi tu, teruskan hunting barangan my vitamin, dapatlah apa yang diidami..tersenyum2 buah hati aku tuh. suka sangat dapat benda yang di idam, walaupun tidaklah semahal mana, dan se gah dan se hebat barangan orang lain tapi dia punya suka macam dapat mainan baru, pastu macam barang tuh mahal gilerrr. Suka sangat tengok reaksi dia. Tetiba mood happy tu pun masuk kat aku. =D
** seronokkan dapat tengok orang yang kita sayang tersenyum gembira**

so Next day, acara mencari barangan ai. =P

aku??of coz la suka...ye lah masa sale hujung tahun ai tu, kami tak membeli, cuma looked around, kebanyakkan barang yang sale semua barang lama, so decided tunggu sale kecil kecilan bulan 3 ni. Itulah sebabnya barang hantaran kami pending, mak ayah aku pun asik tanya apasal tak beli2 lagik.heheh..ye tengah membeli dan membuang duitlah ni..gila lama tak shopping, kumpul duit punya pasal.wahahahah...=P

okeh, sambung!

Barang aku?dapat...masa hari sabtu ada tengok Handbag Paris Hilton dekat Mid valley, wah!!! suka la wei!!!! cantikssss sangat2, my vitamin pun aku tunjuk yang lain dia tak pandang dah...selalunya dia buat tak layan jek, apa aku pilih dia main angguk jek, tapi kali ni dia pulak yang suka terlebih, hampir2 tangan ni macam laju jek nak beli,tapi di pikir2 semula beg tu besar sangat untuk dimuatkan dalam dulang hantaran. Dah lah dalam tu letak handbag, purse n kasut **psst! purse tu dia ganti sebab dia bagi koyak purse GL ai dulu..huhu..purse memang tak termasuk dalam list, tapi dia masukkan as ganti yang dulu..suka!**.

So setelah dipikirkan masalah kemuatan barangan2 itu, we decide cari beg yang lebih kecil sedikit dan beg itu pun pilihan dia..aku ikut jek. He has a gud taste okeh. yayang dia! After dat we looking for my body care product, as usual aku akan pilih Body Shop punya product, dari dulu pakai yang tu, even ada yang cakap carilah sumthing yang differ from apa yang aku pernah guna, tapi aku tetap nak body shop jugak, biarlah orang cakap murah pun janji aku suka. ye tak?? dasar kepala batu cam tu la kan.hehehhe...


ini barangan yang buat my vitamin senyum meleret, my body product n purse. =P!

Dah shopping serba sedikit, my vitamin ada hal dengan kawan dia, aku pun heret my dear bff ke Nilai 3...cari kain untuk baju melayu, butang baju melayu untuk nikah dan hantaran, kain untuk baju aku sekali, sebab aku hanya ada lace yang my FMil belikan, mula2 lace tu nak buat baju pakai bila2 la nantikan, bila check dalam list ada dulang untuk baju + tudung, so we decide lace tu buat baju siap, then letak terus dalam dulang, so untuk baju melayu pun sama jugak, beli kain tempah siap2 then letak dalam dulang, so we all ada baju sepasang. Jimatkan?heheheh..

Ye, ye, mungkin ada yang rasa kedekut giler aku nih, tapi daripada membazir beli banyak2 kain, berjenis2, kan ke lebih baik kita pakai apa yang ada, kebetulan FMil bagi lace, i think lace dah memang seeloknya untuk diletak dalam dulang hantaran, jadi dari cari lace/chiffon lain,baik aku buat baju dan jadikan hantaran. Tak perlu membazir sangat, even ada yang cakap sekali jek kita kawen, memang sekali tapi lepas kawen ada kehidupan yang lebih besar kita nak hadapi kan. betul tak? =D jimat cermatkan amalan mulia, membazir itu amalan syaitan...:P

Lepas tuh, baju hantaran tu ada pulak kegunaan. Selepas majlis nikah pada pagi tu, sebelah petang after asar akan ada kenduri dekat rumah ayah aku, so aku akan pakai baju yang dijadikan hantaran tu, mula2 aku nak beli lain, ye lah as pengantin tak kan aku nak pakai baju kurung biasa, sedang masa bertunang baju nak glamor2, apatah lagi pengantin, so we decide pakai jek baju dari hantaran tu, dats the reason, y baju tu kami tempah siap2...sangat berjimat cermat? tak pa lah..aku bukan anak orang kaya, ayah saya orang biasa, saya bukan anak pak menteri, saya cuma anak pak johan, dari membazir tak tentu pasal, baju kurung pun jarang2 pakai, baik kita fikirkan cara yang paling baik untuk pastikan tiada pengeluran duit yang sekarang bagai air terjun terus menjadi air bah.

Dah beli kain, cari tudung pulak, tudung pun biasa2 jek..mula nak cari tudung siti tu, tapi tak ada yang berkenan, tapi beli jugaklah selendang, cam terbekanan pulak, tak mahal mana pun..then beli kain cotton untuk flower girl..wuh!!!selesai! lega rasa.


inilah kain hasil tangkapan dari Nilai 3. cantik x butang baju tu?tapi ade color putih jek..layan jek la...

so sekarang bilik dah penuh dengan barang. Take out box, barang hantaran, kotak2, door gift, wahahhah..pening2 aku tengok barang2 tu sume. Ada jugak yang letak rumah my vitamin, bilik ai dah sempit sangat, tak muat dah. *sigh*

Sory ar tajuk dan cerita tak sama..

Hari kamis nak pergi buat HIV test. Surat akuan bujang esok dapat. Hoyeh!

Warna maroon tu hot tak??

No comments:

Post a Comment