Tuesday, March 16, 2010

Jom g Terengganu

wehuuuu!!!

hehe..berdebu sudah blog aku nih..wahahah..tu ah sian dia, dapat tuan malas cenggini..hep!hep! ai tak malaslah..tapi banyyyyyaaaakkkkk kerja...hump! kerja je banyak gaji tang tu jugak..eh eh...:P

hari cuti minggu lepas aku balik kampung FMiL, eceh! tak menahan, FMil..malu ai..hiks!
owh aku bukanlah suka suki balik kampung, ada perkara nak diuruskan, dan urusan ku telah selesai..aku dah dapat baju idaman!!!hoyeh!!!! dan sesi ukur mengukur gelang dan rantai juga telah selesai..alhamdulillah..

apa?ha?jap jap..gambar baju kejap lah...ehhehe..suka ni suka... :P

pembuka kata, baju warna purple..dark purple, reason me choose dark purple is aku suka purple lah..huhuhu...dan rasanya itu warna yang mudah masuk dengan kulit aku and my vitamin...

ciri-ciri idaman : kebaya atau kurung

asasnya : songket

hasil : kebaya songket lace. huhuh..bolehh???tiba-tiba lak ade lace ek?ehhe

alasan pakai lace dan songket? sebab punya banyak kedai aku jelajah, dari kawasan berdekatan sampai ke bandar KT, akhirnya baju idaman jumpa di area Manir kot..kot lah..tak berapa nak pasti..hiks! kesemua baju kebaya songket yang aku cuba singkat dan sinting, kalau tak kain yang singkat, lengan dia sinting, macam baju tak cukup kain jek rupa. Aku pulak dah rupa jerangkung jek pakai baju gaya tu. Sudahnya sampai 1 kedai ni, sangatlah simple kedainya, dalam cuma ada baju2 bergantungan. Sampai2 jek mata terus tertumpu pada baju tu, aku dah tersenyum lebar sebab warna dia aku memang suka sangat2...baju nampaknya sedang elok jek dengan tubuh aku.

Lepas fitting..jeng jeng jeng..seelok-eloknya ditubuh aku..wah!!! i loike...tapi sempat lagi pergi cari lain kot kalau ada yang suka, tapi kepala asyik dok ingat baju tu, sudahnya pergi semula kedai tu kami letaklah deposit..amin..harga?? sangat murah nak banding tempat asal ku...huhuhu...

ini contoh bajunya..


colornya lebih kurang baju di atas ni.



gaya dan potongan macam ni, memang dah lama berangan nak pakai gaya indo ni, kenkunun nak tempah dengan Rumah Kebaya, tapi tak ada rezeki, tak pe lah pakai baju akan2 kebaya indo pun jadik la kan..pasrah je gayanya.hehehhe



gambaran baju lebih kurang pic tu, baju lace di luar, inner songket, kain songket bunga tabur, kain pula jenis A line cut.kot la..aku tak berapa nak pandai nak menerangkan.heheheh..



tapi suka sangat baju macam linda ni..bestnyer la hai..jatuh hati betul. simple tapi nampak gojes kat mata aku nih.heheh

source: pokcik gogel. =D

korang dapat tak bayangkan baju aku tuh?ke tak dapat?heheheh..

3 comments:

  1. hai..petama kali tgl komen kat sini..hehe
    neway, sy org jhr n bkl suami pun org tganu jugak..dapat bygkan baju yg awk ckp nih..sbb ritu saye g bridal kt sane..kebanyakkan baju kt sane fesyen camtu dan lawa-lawa walopun kedai kecik2 je..smpi rambang mata..bole kate..stiap 5 minit drive msti nmpk bridal kt sane..best=p..

    ReplyDelete
  2. hye Mrs Drac,
    owh ye ke..samalah kita ni yer. ha tau xp..byk sgt, rasa macam berderet2 bridal kt sana, baju pun not so bad.cantik2, rambang jugaklah mata ni.tp tu la, jun ni tinggi, jd agak susah nak cr baju yg sesuai, ade jek nk sinting sana sini..hehehe..so how ur preparation?

    ReplyDelete
  3. huhu..rase bridal sane lagi best dr kt johor..(agknye bnyk je yg best tapi mahal la)..

    preparation tak bape nk siap lagi...ble kate lagi banyak yg tak siap dari yg dah siap..hihi..gudluck ye 4 ur preparation

    ReplyDelete