Wednesday, August 11, 2010

puasa pertama sebagai isteri

Salam Ramadhan semua...

Auuwwww! tajuk ai!heheheh...

saja je nak kongsi cerita perasaan aku bergelar isteri.eceh!!

pagi tadi dengan penuh semangat bangun pukul 4.30 pagi untuk memasak lauk sahur pertama kami. Lauk ikan cencaru masak kicap dan telur dadar jek..heheheh...air teh o panas. Jadilah...sahur bukan nak kena makan sampai penuh perut kan...**alasan...;p**

Bangun tadi dengan mamai2, terhoyong hayang aku.hahahah..buruk beno perangai. Yalah, dulu masa duduk bujang paling koman aku bangun buat outmeal jek, tak pon aku makanlah pape cereal pon, pastu terus krohhhh....bangun subuh lewat2 sket...he...
Kalau kat kampung plak, mak aku yang huru hara masak, aku tau2 bangun, makan. Pas subuh tido semula.Heaven!



Tapi hari ni aku pulak dah jadi mak aku, bangun pagi2 masak untuk suami, dah siap masak, kejutkan dia semua dah terhidang, pastikan kurma,air manis dan air putih semua ada atas meja. Terasa sangat2 berbeza, tapi yang peliknya aku tak rasa susah pun, aku rasa happy, aku rasa seronok dengan apa yang aku buat, walau dalam keadaan mengantuk **nak jugak cakap mengantuk** ;p!

pengalaman pertama yang indah!lagi2 bila hubby cakap " bestnya puasa kali ni, mummy masak untuk daddy, tq sayang.." wawahahahha...rasa terbang kat kayangan.huhuhu..

Sebelum kawen, aku ingat puasa kali ni adalah puasa terakhir aku sebagai perempuan jomblo **Noe pinjam nama kamu yer** rupa2nya takdir Allah tu tak terjangkau, puasa kali ni aku sudah pun bergelar isteri dan sedang menjalani tanggungjawab. Mudah2han aku berjaya laksanakan segala tanggungjawab aku dengan baik dan mengembirakan hati suami. ;) aku juga doakan untuk kalian ;D

ps:: selamat berpuasa untuk semua, moga bulan ramadhan ini memberi barakah untuk semua.

2 comments:

  1. same la..lauk pertama kami pon..simple ajew..as req by en.suami..ihih..

    selamat berpuasa june...

    ReplyDelete
  2. leeyana::sahur yg simple jek..berbuka baru yg sedap2 sikit..heheheh...

    selamat berpuasa leeyana. ada resepi baru kongsi eh... ;p

    ReplyDelete