Monday, September 20, 2010

Raya ku meriah!!

Selamat Hari Raya semua....aku yakin lagi pasti raya korang mesti meriahkan...samalah dengan aiiiii....

raya tahun ni memang paling best bagi aku, sejak 2menjak dah tua ni tiap kali raya tak ada la aku rasa excited sangat, biasa2 je pon..tapi raya ni wat aku rasa tak sabar2 nak beraya.huhuhuuh...rasanya aku dah ada teman hidup kot. Suasana pon dah berlainan...

kalau dulu pepagi bangun tu, aku sebok kejut adk2 aku bangun, tapi kali ni kejut husband.

Dulu malam raya aku sebok gosok baju adik beradik,pakcik makcik aku **tender tiap tahun okeh!!**, tapi raya kali ni gosok baju hubby.

Pagi raya sebok kat dapur siapkan makan semua orang,tapi kali ni raya, aku tunggu hubby untuk makan sama2.

Dulu tiap pagi raya cium tangan mak ayah, tahun ni salam tangan suami.

Dulu pagi raya kat rumah mak, tahun ni kat rumah mak mertua.

Rasa sedih dan teruja sama level jek. Sedih tak dapat cium tangan mak ayah, tapi diganti dengan tangan mama&ayah mertua pulak.

Rasa sedih adik beradik tak ada, tapi diganti kakak2 ipar.

Rasa sedih adik sepupu tak ada sama, tapi diberi anak saudara...seronok kena panggil cik su, rasa dekat dengan diorang.

Tiap yang aku rasa aku hilang tapi diganti juga, walau xserupa tapi aku tetap rasa bahagia. Rindu tu terubat juga.

tapi aku cukup teruja beraya di kampung. dapat main mercun,.dengar bunyi mercun berlawan2, tengok anak2 sedara berlari main bunga api. Best giler....malam raya pulak buat BBQ keluarga, tugas aku buat sambal kicap, meleleh air mata diorang makan sambal kicap orang johor. huhuhuhu...
lepas BBQ sambung buat keje, tapi pagi tu aku dah sebok2 kat dapur, tolong mama n kakak ipar aku sediakan bahan2 untuk masak. Menu utama nasi dagang, ketupat palas, rendang ayam, kari daging. Paling masyukkkkkk nasi dagang mama..fuhh!!! terbaikkkk... ;D

Pagi raya, bangun terus bersiap untuk solat sunat hari raya...sayunyer rasa hati aku time tu...tapi i lex lex jek...hehehe...balik sembahyang makan beramai2,kemudian sesi bersalaman..tapi dengan kakak ipar n mama jek..aku laki bini bermaafan dalam bilik...kalau depan orang maunya aku tergelak2, dalam bilik pun aku ketawa2.huhuhu...

fuh!!!! berjela panjang..pastu terabur bagai. Baik layan picca jek ek..tapi sume pakai HP jek..tahun ni aku laki bini mamun terlebih, langsung tak ada pic berdua. Tunggu kamera kakak ipar aku jek ni, harap2 de ada la snap sekeping dua gambar kami. Baju kami MERAH yawww!!! tapi picca aku tayang ni pic raya kedua yer...huhuhuh



baju mak memang over tahun ni...warna warni ceria gtu...huhuh



my dear..otw g open house



owh...cukuplah...picca ini jek aku ada...sume dalam kete.huh!! mencik!

No comments:

Post a Comment