Monday, October 4, 2010

buka rumah!!

ollaa...

sabtu baru ni aku ada buat buka rumah...tak berapa buka la sebenarnya..hanya untuk teman2 rapat saja..nak undang reramai sape pulok nak memasaknya...

menu hari tu:

rendang ayam cara june ;D mudah saja ting! nanti resepi menyusul..
soto ayam = sepupu den masak
begedil = jenuh menggentel
pecal = orang johor tau punya, lagi2 orang jawa. ;p

air

blackcurrent

dessert

puding caremel
agar2 sirap biji selasih

gambar???ada....tapi masa belom siap jek, sesudah siap, terus lupa nak amik gambar..sebab kelam kabut. orang datang, aku masih dengan baju bangun tido, belum mandi..tak kan orang tengah sebok makan, aku dok terhegeh2 amik gambar..oberrr bebenor..malu ai...hiks!


bahan untuk rendang, sambal kicap, kuah pecal, banyak lagi bahan yang perlu tapi ini adalah bahan asas untuk masak apa saje...heheh
Sup ayam, tak de cili cili bagai ni..sup pakai rempah ratus dan sup bunjut.


nasi impit, ada mee hoon tapi gambar tak da, sebab mee hoon buat pagi2.


sayur mayur untuk pecal...azab nak merebus segala sayur tu okeh..jenuh! tapi bila dah siap, asik makan, makan, makan...sodappp!!!


bancuhan puding, nak sedap lemak2 letak la susu UHT..nyummy!


siap!! menjilat jari! nyum nyum!


then untuk membuatkan hubby aku tu, diam2 dan tak kacau aku memasak..aku bagi dia tugas menampal wall sticker yang aku beli..huhuhu..aku beli stock murah2 jek..kat pasar malam presint 2 sajor..huhuhu..ini hasilnya...

tara!!!!



di sudut pintu bilik depan...macam kanak2 riang kan???hahahha...


penambah seri rumah yang sangat dull!! bosan asik pandang putih jek...huhuhu...

sekian!

No comments:

Post a Comment