Thursday, January 13, 2011

cinta kedua juga indah!

entry ni memang lovey dovey punya yer...korang kalau mual, aku mintak maaf. ;p

semalam berbual dengan hubby, cerita tentang perhubungan kami. tahun 2011 merupakan tahun ke 5 aku kenal dengan my vitamin. Seyes babe aku macam tak sangka, tak percaya. Aku tak pernah rasa macam " lamanya aku dah kawan dengan dia..." , " bosannya kawan lama2 ni.." atau apa saja yang menggambarkan LAMA.

Apa yang aku rasa, SEKEJAP. Seakan tahun2 yang berlalu tu macam tak terasa, terasa cepatnya masa berlalu. Sebenarnya aku tak tahu bila aku start seyes dengan my vitamin ni, apa yang aku ingat 1st time kami keluar masa birthday dia 26 july, masa tu aku baru patah hati kot. Dah lama dia dok usha, ajak keluar, ajak makan, bukan tak pernah keluar sama, pernah, tapi dengan budak opis, keluar ramai2, lepak mamak sama2, keluar berdua memang tak dapek la jang yo...

Masa 1st time keluar pon sebab ada budak opis aku wife dia bersalin, so ramai2 la kiteorang pergi melawat, time tu aku naik kereta dia, member wat muka cool jek.poyo.hahahah...
Masa nak hantar balik rumah tetiba kereta lalu jalan lain, terus tuju ke tasik, tasik tu dekat jugaklah dengan rumah aku, dan sejak dari hari tasik tu aku dengan dia mula berbaik, dan semakin lama makin mesra, aku rasa kami betul2 rapat bagaikan belangkas, bagaikan gam gajah dalam bulan febuari tahun berikutnya.

Pertama kali kami berdating?
dating di tasik, dating yang tak berapa nak romantik tu, dating tanpa sengaja, dia mengambil kesempatan dalam kesempitan, mentang-mentang tumpang kereta dia, peluang jangan di lepaskan.hahaha...my vitamin pakai baju putih, colar baju warna biru pekat, aku pakai t-shirt hitam kot. Tengok! baju dia aku ingat, baju sendiri tak ingat.kikikiki

Katanya ni lah besday present dia. malu sipu-sipu ai u.

Pertama kali dia belikan aku bunga?

itu pertama dan terakhir kot..hahahha..aku memang tak suka bunga dan dia pulak bukan mat bunga kot. ;p
Masa tu malam valentine, memang tak ada niat langsung nak sambut kebenda bagai, saja pusing kat area stulang, masa berhenti kat simpang ada la sorang budak cina jual bunga ros, sementara tunggu boleh jalan, my vitamin pon beli la sekuntum. Ros Putih. hati macam cair weiiii...padahal dulu kalau dapat bunga jawabnye kalau tak ke tong sampah, aku kirai-kirai jek kelopak bunga tu. Bila my vitamin bagi, hati kembang woooo...
Last, stop nak makan steamboat kat lori makanan ' orang jb mesti tau, tak reti nak cakap camne', tepat pukul 12 adala budak2 cina kat citu bakar bunga api...even dorang wat untuk gurlpren dorang, aku tumpang la 2 kaki kan...huhuhu..teruslah hati ini terpaut..owh!

Pertama hadiah dia bagi?

senang citer percintaan kami bukan lovey dovey pon, dia belikan aku jam tangan. Itu pun time besday aku kali ke 3.hahahha...masa 1st time dia xbagi apa2, padahal kalau orang lain mesti beria bagai, nak amik hati la katakan....dia? haram...ucap selamat pon aku dah syukur.hahahah kali ke2 kek coklat. ;p sempoiiiii punya boipren..apa je dia bagi ke, tak bagi ke,tetap kau di hati ku. ;D

Pertama kali jumpa mama & ayah?

selepas 2 tahun lebih kami berkenalan, bercinta, bergaduh, bertomoi, bermacam ber lagi, akhirnya hujung tahun, my vitamin bawa aku jumpa mama dan ayah. Kami hanya bersetuju jumpa mama & ayah bila kami berdua nak teruskan hubungan ini ke peringkat yang lebih baik. Alhamdulillah hubungan aku dengan my vitamin direstui...keluarga aku memang dah lama kenal my vitamin, hanya aku je tak pernah kenal keluarga dia. ;p

Pertama kali dugaan terhebat?

opsss!! hampir2 membuatkan aku ingin melupakan siapa dia dalam hati aku. Syukurlah aku tak lakukan itu. kalau tak haruslah aku kala ni sedang meraunggg...wooooooo.......'gaya ala2 tarzan gitu...' ;p

Pertama kali dia masak?

Aku kurang ingat bila, rasanya kiteorang dah bertunang masa tu, dia buat mee goreng...sedap woooo...sampai sekarang, kalau nak makan mee goreng, haruslah my vitamin tukang masaknya.

Pertama kali romantic dinner?

Juga time besday aku...besday aku setelah bergelar isteri. dia nampak comel sangat...sebab malu2. Dia malu bila dia rasa apa yang dia buat tu cam mat jiwa-jiwa.cute.

Pertama kali orang can read my silent.

Ya, dialah orang pertama yang boleh baca segala rasa aku, even aku tak berbunyi pon. Aku tak luahkan, aku kosong, tapi dia paham. Tak pernah gagal 'setakat ini la'.

Pertama kali aku pertahankan hak aku.

Dialah orang pertama yang aku pertahankan bersungguh-sungguh. Tentangan dari family aku hebat......tapi aku pertahankan, datang pula kekasih lama dia, juga aku cekal, tempuhi juga. Rasanya dengan dia banyak betul dugaan, tapi aku tetap harungi. Entah dari mana datang semangat tu tak tahu. Sebab aku orangnya selalu mengalah tanpa cuba bertahan.

eh dah berapa banyak pertama kali da....cukuplah. panjang lebar dah ni..mual2 pulak korang baca.hahahah...

end of the story...kalaupun cinta pertama gagal, tidak bererti cinta yang kedua tidak bisa mengatasi cinta pertama di hati. yang kedua juga indah malah bisa lebih indah. Kita tentukan sendiri. kan?


cinta hati saya..kalaupun bukan dia yang pertama, aku berdoa dia yang terakhir.

3 comments:

  1. perghh! romantik sungguh entri. terasa diawangan..auwww!

    ReplyDelete
  2. Dear.. kita samalah.. xdapat gak adiah 1st besday hehehhe



    p/s : 1st time dtg blog u ni.. mcm tersuka dah ni...

    ReplyDelete
  3. yong:: romantik ek? auuwww....
    Daleela:: tq singgah..tersuka?suka lah terus...heheheh...

    ReplyDelete