Monday, August 8, 2011

Puasa ku bocor sudah.... ;(

salam semua...

Hari isnin memang membuat kepala blurrr jek...huihuihui..

Nak mengadu naseb boleh tak...huhuhu..gedix sangat nak ngadu naseb bagai. ;p
tak de lah..sodih hati den ni, sebab niat nak berpuasa penuh akhirnya sudah BOLOS pada hari sabtu baru ni..huk huk...

Kesahnya macam ni..hari jumaat tu masa buka puasa beli lauk kat bazar ramadhan..jalan2 tengok2 lauk nampak pulak kupang masak sambal..huiishhh...terus beli. Pastu beli la lagi 2 jenis lauk. Makan dengan penuh selera yawww! hahak!

Nak di jadikan hal, hubby aku sakit perut sejak waktu sahur..aku sakit perut tapi belum membuang sisa buangan la. Bangun pagi nak pergi kerja, hubby hantarkan, perut dah memulas tak ingat time ni, sebelum keluar rumah, pergi bank dulu ;p

Sampai opis pun lambat. Masa kat opis perut cool sikit, tapi bila nak balik kerja pukul 1 tu, sakit lagi..auwwww!! kali ke 2 ke toilet. Masa ni badan dah rasa lesu dah, macam tak ada tenaga. Bila tanya hubby dia lagi banyak kali kot. Sian dia, tapi dia cool jek la, aku yang dah mula rengek nak buka.

Sampai rumah sekali lagi perut aku memulas macam nak pitam rasa, perghhh!!! masuk kali ke 3 badan aku dah menggigil..mata berpinar, sudahnya keluar semula pergi MekDi, drive-thru jek..dapat makan terus rasa lega se leganya..tapi hati ni terus sayu.. ;(

Tak tahulah salah makan apa, nak cakap aku masak sahur punya pasal, aku masak ikan masak kicap je kot, tu pon bukan bersambal macam selalu, ni buat yang cair jek, dengan sayur ulam. Aku rasa sebab makan kupang. Aku laki bini memang alah sikit dengan spesis kupang, lala, kerang. Makan terlebih boleh sakit perut, kalau kurang bersih pon ini la bahananya..

Ruginya...menyesal berbuka pon ada, tapi kalau nak buka manakan nak larat tahan sampai ke petang, sedangkan waktu tu baru pukul 1.30pm. sodih!sodih! huk huk!

Berdoa sangat janganlah minggu ni ada bolos lagi..cukuplah sekali. ;(

Owh semalam berbuka rumah kak ipar kat Batu Pahat..pergi bazar ramadhan nak cari kuih...
best ooooooo...

Dapat ikan bakar versi Johor. Kuah samabl merah, rasa pedas,manis.


Ikan Bakar - sedap hingga menjilat jari ;p


Kuih Koci - susah ok nak cari kat putrajaya.


Kuih gegetas - tapi hubby aku cakap gegetas versi Terengganu tak sama dengan Johor. Ni langsung tak pernah jumpa kat bazar putrajaya.haha..


Kuih Kaswi - Arwah atok suka sangat2 buat kaswi waktu puasa. Rindu.. ;(

Paling besttttt ROJAK PETIS!! nyummssss!!!!!


Rojak Petis - ngammm hooo!!

memang dok sebut2 nak rojak petis, alhamdulillah dapat makan. ;D dan paling syoknya, rojak petis ni dia buat sendiri kuah petis tu..memang original habis! sedap uolllssss...dia kacau pon dalam bekas/magkuk khas rojak petis.

eh? terliur ek? sorry..pepagi dah story mory pasal makanan.huhuhu...

ps:: harap2 balik JB hujung puasa nanti dapat makan ikan bakar lagi. Pakcik makcik bazar ramdhan jangan tutup kedai cecepat ek..tunggu saya balik. hahai!!

pss:: gambar semua google yer..aku tak hamik 1 gambar pon..masa buka terus ngap!! tau tau licinnnnn..

No comments:

Post a Comment