Tuesday, February 14, 2012

5 minit punya hal, 3 jam tunggu!

salam uolllssss....

hanginn!!! lagi hangin sebab kena paksa amik EL! urggh!!

Pagi ni check up Ezekiel my little pumpkin ** eh! marah2 sempat lagi nak manja2 ;p** 4 month, besar dah bujang ai yu. Hilang dah bau paling sedap dalam dunia ** Bau baby** tapi tetap bau wangi, tetap sedap nak cium masam ucuk dia tu.huhuhuhu....


budak masam ucuk!! ;p

Pagi, sampai klinik dekat pukul 9 kot, lebih kurang lah. Masuk je memang ramai yang amat orang dalam tu, tapi kononnnnn nyer ada sistem APPOINTMENT, siapa ada APPOINTMENT dapat masuk cepat, tapiiiiiii nan adoooooo.....

Tunggu punya tunggu punya tunggu lepas 1jam lebih baru panggil nama bagi nombor giliran, hebatkan??? lepas 1jam ok. Anak aku pon dah sempat meraung nak tido. Ok la dia tidur. Lepas dapat nombor pergi timbang, ukur sana sini, settle.

Then, tunggggguuuuuuuuuuuuuu lagi, sampaikan Ezekiel mengamuk sakan, melalak lalak, panas even ada aircond dalam tu pon dia tetap berpeluh, bagi botol tak nak jugak, pujuk bawak jalan-jalan tak nak jugak, sudahnya masuk dalam kereta bukak aircond kuat-kuat, BF, baru senyap.

Ok dah senyap, tenanglah hati ni. Suara anak aku tu kalau dah mengamuk mak aiiihhhhh bisa copot jantung loe...hahahaah...

So dia main-main dalam kereta, gelak-gelak, suka-suka, tapi dek kerana lama sangat, dia start boring, kembali start engine nak mengamuk, nak susu, bagi susu, terlepas je dari mulut meraung. adoyaiiii...makin bertambah hangin lah aku dengan KK ni. Ezekiel dok melalak-lalak, sampai dah tak tau nak pujuk macam mana, aku peluk je dia, sambil dia meronta-ronta, menangis bersungguh-sungguh sampai keluar air mata, sudahnya penat mengamuk, dia tertidur. owh la anak...kesian.

Pukul 12.30 lebih kurang baru dapat masuk, jumpa nurse 5minit je pon............. tanya baby oktak, ada ruam ke tak, dah pandai apa, masih susu ibu ke, lepas cakap kali ni tak ada cucuk, then DONE!! ko tengok ko tengok!! kejap hokeyyy!! eeehhhh geramlah!!!

Bertambah geram kena paksa amik EL sebab keluar office lebih 4 jam.waaa!!! benci! sentap tau!

Kenapa mesti pergi KK?? sebab aku rasa KK lagi elok dari swasta, lagi lagi lepas baca blog Harz yang mengatakan klinik gomen ni lebih ketat procedure pemberian ubat-ubatan berbanding private. Maka pilihlah gomen, tapi gomen lemmmmmsssss....hua hua hua..geram!geram!geram!

Aku geram pasal anak aku mengamuk, meraung sampai tertidur tidur, tapi aku tak mampu nak tenangkan dia, aku sedih. Aku geram pasal, tak memasal kena amik EL, padahal cuti aku dah lah sememangnya seciput. grrrr!!!!

ps:: ni citer semalam, tapi hari ni baru dapat sambung tamatkan cerita.hua hua hua...

4 comments:

  1. lain org maybe lain pandangan dia...tp my mom ckp kalau kita ada ilmu sket2 pasal ubat apa yg sesuai dgn baby, pegi private pon xpe drp berjam2 buang ms kat KK...i ask my fren yg jd doc kat KK, dia ckp mana2 pon sama je actly...hihi

    ReplyDelete
  2. hai la.. part menunggu tu yg x tahan tu... baby ni kalau meragam.. adeh, bisa hilang sabar.. serious... zaila mmg kena pergi dengan en suami, bleh gilir2 pujuk se kecik nih.. tp tu, x tau apa yg slow nya kt kk ni, pun x tau la.. padahal, dier dh hadkan bilangan baby yg dtg utk hari tu..*sigh*

    ReplyDelete
  3. mak haiii... garangnya mama ni.. ehehe.. tp mmg pon.. kalo g kk, bila tgu turn lame sgt smpai anak dah start meraung, tahap kesabaran mak pon mula la merudum.. same la kite.. jun g kk mane?

    ReplyDelete
  4. june g KK Salak Tinggi syam.. xleh g KK Putrajaya, alamat lain kan. mse preggy cek up sana sbb pki alamat umah lama. heheh.. xla garang sbnrnya, tp geram..sian tgk anak meraung2.

    ReplyDelete