Wednesday, November 14, 2012

Di usia 28 ini



semalam cukup 28tahun aku hidup

28tahun rasanya separuh dari benda yang perlu aku tahu dan belajar dah pon aku tahu dan belajar
ada lagi separuh perlu aku ketahui dan pelajari

kenapa cakap separuh? sebab usia ni biasanya akan sampai 60-70tahun kan.

Alhamdulillah di usia ini aku diberikan kesihatan yang baik, seorang suami yang penyayang, yang rajin melayan kerenah aku, seorang anak yang comel, notty, monster, cerdik, sebuah keluarga yang saling menyokong & keluarga mertua yang best. Alhamdulillah, syukur.

Di usia ini diharap aku akan lebih matang serta memperbaiki kekurangan yang ada. Amin.


Kali ni dapat besday present tak disangka2..ohoiiii!!!!! senyumlah senyumlah ahai cek mek molek!! gitewww lagu didalam hati...hahahahah
  
gumbira tak muka hakaq. hohoi!!
 
Terima kasih sayang

After dah beli hadiah, kita beli durian crepe pulak...Ya Allah...sedapnye........ sumpah sedap! penggila durian sila pergi beli! confirm tak menyesal!
 
rasa dia....aduhaiiiiii!!!

Dah beli durian crepe, jalan-jalan beli pulak kasut murah-murah sajo... tribal print katanye...kihkih!!

murah je...tapi selesa hamat!

 
Perhentian terakhir sebelum balik rumah, kita ke SABA cyberjaya, makan nasi arab. nyumss nyumss!! 

Masa kat SABA ni ada la budak kecik ni dok menangis sebab baru bangun tido, ye lah tengah nak tido mak ayah bawak turun makan pulak, member bengang la kan. budak tu dok menangis. 
Si Sepet dok perati je la budak tu, kemain lagi dia menjenguk orang menangis, padahal baru sat tadi dia pon menangis jugak, kepoh sangat kan.

Elok je budak menangis tu stop nangis, Sepet pulak menangis tak pasal-pasal, bila aku tengok dia, rupanya bukan dia nangis, dia pergi tiru gaya budak tadi menangis.. aaaaaaa!!! aaaaaaa!!
 hadoiiiiiii!!! ko bayangkan lah! dengan muka toya dia tu. tergelak-gelak aku dengan apaknya. hahahah!! 

 
inilah dia budak yang p tiru anak orang menangis. tengok muka dia tu.notty kan. 

Sepet memang kuat meniru apa kita buat sekarang, tak kira lah, cakap ke perbuatan ke, cepat je dia tiru, kadang-kadang dia boleh simpan memori benda yang di tiru, kadang dia lupa.

Aku rajin kira 1 2 3 sampai 10, bila aku sebut je one..... dia pon sebut TET (ten) sambil tengok jari macam orang nak kira. kawaiiiii!!!  

Aku selalulah cakap NO bila dia buat benda-benda tak elok kan. sambil cakap NO sambil tunjuk jari goyang2, sekali je, sekarang belum sempat aku cakap NO, dia tau dia buat salah, sat g dia pon tunjuk jari telunjuk dia kat aku.boleh? hahahah!! Tapi peel yang tak hilang lagi adalah, cekau muka orang. geram!!calar tau muka, cuci muka pedih je rasa. lahai anak.

Pagi semalam dia nak sangat main dengan apak dia, tapi apak sedap je tidur, pulak tu tidur dekat depan tv je malam tu. Dia pon p amik sippy cup dia yang ada air, amik tonggeng kan sippy cup tu kat muka apak, pastu ketawa2.hahahah!! apak nak marah pon tak jadi. Last-last bangun jugak layan anak main. Kemain banyak akal dia sekarang. Dengan kuat merajuknye, kalau tak nak buat apa yang dia nak, merajuk, tak bagi main benda yang dia nak, merajuk, lambat suap makanan, merajuk, tak tahu perangai saper ntah dia ikut.kuikuikui!!


eh?? ni citer besday aku ke citer sepet? hahahah!! layan je la, lama dah tak citer pasal sepet kan. hikhik!!


sepet buah hati mamy dady ^-^





ps :: usia dah bertukar, template pon tukar jugak.omey tak?? kanak2 sangat kan.kuikui!!

3 comments:

  1. hai kakak june!! i muda lg dr u!! larikkkk!
    hei sepet..perangai serupa itu budak tembam ameer zikry..selalu kantoi dok ejek budak nanges!!.. takut kenkadang kang mak pak budak tu sound je kang!! hohoiii!!

    btw..selamat panjang umur kak june!!

    ReplyDelete
  2. omeynyer epetttt...gg kapok beso...qin pon nk tmbuh gg kapok tu... happy bday June..smoga bahagia sokmo

    ReplyDelete
  3. deq etty:: kahkah!! xleh pgl maketty dah ni, kena pagil diketty gitewww..hahahah!! tq dear!

    emi :: aah mmg besor gg kapok sepet, kihkih!! skng sepet nak tumbuh taring pulak. mekasih emi :)

    ReplyDelete