Monday, August 17, 2009

kosong

aku tak tahu apa rasa ini
aku tak pasti apa ada dalam hati
aku tak ngerti apa isi minda

dibongkar tidak keluar
dikumbah masih tersisa
dikerah masih tegar disitu

pedih itu pasti
perih itu menjerut rasa
sedih itu menghuni rongga

apa kau tahu tentang hati
apa kau tahu tentang perasaan
apa kau tahu tentang cinta
apa kau tahu tentang sendu
apa kau tahu tentang luka

kau itu kosong
kau itu bolong
kau itu lohong

kau itu mati rasa
kau itu mati jiwa
kau itu mati segalanya

jika kau ada semua rasa itu pasti tidak kau lukai aku
jika kau ada semua rasa itu pasti tidak kau curangi aku
jika kau ada semua itu pasti kau setia seperti aku
seperti aku yang merasakan kau sudah cukup untuk mengisi ruang ruang kosong dalam hidupku
seperti aku yang merasakan kau adalah dahan yang kuat untuk aku berpegang tapi tenyata kau rapuh dengan ujian-Nya


aku tak minta dia jadi majnun yang mencintai lailanya,

aku tak minta dia jadi shah jehan membina taj mahal untuk mumtaznya,

aku juga tak minta dia menjadi tri yang mengagung fynnnya,
tri yang sayang pada fynn nya, yang aku fikir tiada lagi lelaki di zaman serba moden ini yang mencintai wanitanya sepenuh hati. pada tri dan fynn aku doa kalian bahagia selamanya..aku ni silent reader kalian berdua.

aku cuma berharap kau menjadi adam ku dan aku adalah hawa mu.

tuhan aku mohon berilah aku kekuatan.


jangan pernah katakan bahwa
cintamu hanya untukku
karna kini kau telah membaginya

maafkan bila memang kini
harus kutinggalkan dirimu
karna hatiku selalu kau lukai

tak ada lagi yang bisa ku lakukan tanpamu
ku hanya bisa mengatakan apa yang ku rasa

reff:
ku menangis membayangkan
betapa kejamnya dirimu atas diriku
kau duakan cinta ini
kau pergi bersamanya

ku menangis melepaskan
kepergian dirimu dari sisi hidupku
harus slalu kau tahu
aku lah hati yang telah kau sakiti

2 comments:

  1. sadis sungguh entry kamu ni..

    so..ape perkembangan hubungan kamu dgn si dia.harap dpt dselesaikan masalah antara kamu berdua.jika tidak..hati akn selalu meruntun kesedihan..

    warnaila kehidupan kite dgn kegembiraan n bukanla kesedihan yg berpanjangan..

    ReplyDelete
  2. masih lagi mencari hati yang serasa semakin kosong..semoga sahaja semua akan baik2 belaka..peluang masih diberi pada si dia..berdoa agar dia kembali seperti dulu..

    ReplyDelete