Friday, September 11, 2009

Tinggal 8 hari lagi

Haih! sedar tak sedar lagi 8 hari je nak habis bulan Ramadhan dan nak masuk Syawal.
korang rasa gembira tak??
aku?? he..aku suka..suka sebab dapat balik kampung..huhuuh..kalau nak di kira dulu dulu aku kurang merasa nikmat hari raya kecuali masa kecik2 la kan..kenapa aku cakap kurang merasai raya coz aku raya dekat bandar je.aku jarang nak balik kampung sebelah ayah aku dekat batu pahat, sebab??tak tahu tu kena tanya ayah, so bila raya balik rumah nenek sebelah mak je, rumah tok mak aku dekat bandar so tak best hokey!

tapi aku happy tahun ni dan 2 tahun sebelum ni, sebab aku dapat merasa perasaan nak balik kampung, 2 tahun lepas aku pun segolongan dengan orang2 yang sibuk membeli tiket bas nak balik raya..huhuhu..jakun sekejap.rasa macam owh..bestnya nak balik raya, owh..bestnya dapat balik kampung **walaupun balik bandar jugak =P!** dan tahun ni aku tak bersesak membeli tiket, tapi bakal merentas lebuhraya utara-selatan untuk balik kampung dengan memandu seorang diri..hoyey!!akhirnya dapat juga drive sensorang setelah mendapat permission dari my vitamin and of coz my mom and my dad.diorang kemain takut kalau aku drive sendiri..hesh!

kalau bercerita pasal raya zaman kanak2 memang seronokkan.korang rasa nak jadi kanak2 semula tak??heheh..
sebelum raya dah tersenyum-senyum bila pandang baju baru,kasut baru, lepas esok pagi2 bangun tunggu kawan2 datang rumah pergi beraya. lepas satu rumah ke satu rumah, padahal dapat duit raya bukanlah banyak mana.hik hik..tapi setiap kali raya itulah aktiviti wajib, tapi aku punya aktiviti cuma boleh dijalankan sampai raya ke 3 je pastu dah kena perintah berkurung.wawawawa..mulalah muncung aku panjang macam itik,jeles je tengok kawan2 masih melaram kehulu kehilir, aku pulak duduk dalam pagar besi je, dengan tangan dua2 peluk gate rumah. =P! seronoknya zaman tu.

zaman sekarang pulak, aku punya turn bagi duit raya..hahahaha...tapi bagi kat adik2 aku je..aku belum ada anak buah lagi...so poket dalam tahap selamatlah kiranya..wakakak..gila kedekut statement aku..wuwuwuwu...

ok lah, semoga menjalani ibadah puasa dengan aman damai, penuh ketakwaan walaupun raya dah makin dekat.membeli apa yang perlu jangan membazir tak ingat2...**peringatan untuk diri sendiri juga =P!**

No comments:

Post a Comment