Tuesday, November 24, 2009

2012



ihiks!!

aku tawu aku ni antara yang terlewat tengok 2012, tapi tak kira nak jugak meng'komen' cerita ni di sudut pandangan aku, sebagai penonton yang tak tahu apa-apa berkenaan dunia perfileman (walaupun sekarang aku berkerja di ruang lingkup budak-budak film n television) apatah lagi berkenaan dengan dunia-dunia graphic yang menggunakan peralatan yang canggih-manggih(bak kata atok aku-ni ayat feberet dia)yang buat aku wah!!kagumnya dengan hasil kerja diorang. serius aku kagum dengan hasil kerja mereka. selalunya bila tengok wayang atau apa-apa muvie aku tidaklah terlalu fokus dan macam excited gila(my vitamin lagi excited =P) tapi cerita ni buat aku duduk diam-diam, pandang dalam-dalam, renung jauh-jauh dan sekaligus buat aku rasa gerun.

ada juga beberapa komen dari kawan-kawan aku yang katakan cerita ni mengarut..ohohoh..aku tidak katakan cerita mat-mat saleh ni semuanya adalah releven, masuk diakal dan kita perlu percaya 100% pada temberang mereka,sebab mereka adalah manusia yang suka menggunakan imiginasi, dan semua imiginasi diorang itu adalah untuk orang seperti kita yang dahaga entertaiment yang hendak menonton cerita-cerita gah seperti itu dan mereka juga melakukan kajian dahulu bukan bodoh-bodoh, buta tuli nak buat cerita, pasti ada juga fakta-fakta yang diselitkan dan yang paling penting kita kena ingat ini adalah cerita SAINS FIKSYEN bukan cerita realiti.betapa hebatnya cerita yang dikatakan mengarut ini telah memaksa aku untuk dapatkan tiket dengan jayanya setelah membeli sehari sebelum tayangan..huhuhu..gagahkan aku.hahaha...



-konon-konon geiser dekat yellowstone-

opppss!!!...kamu kamu yang baca jangan pulak kata aku setuju dengan cerita itu dan aku percaya cerita 2012 tu...tapi secara kesimpulanya cerita dia best!!! aku suka!!! ada mesej yang cuba disampaikan...dimana bila dalam keadaan terdesak manusia memang selalu mementingkan diri sendiri, masing-masing hanya cuba melepaskan sesak sendir tanpa fikir orang lain.sekarang juga sudah pun berlaku pabila kata-kata seperti 'orang tamak selalu rugi' telah ditukar menjadi 'orang baik selalu rugi , orang tamak makin kaya' hahahha..ada la kawan-kawan aku yang guna ayat sengal ni...

ok lah, panjang pulak entry merapu aku kali ni...so rate untuk 2012??

9/10 muahahahha....

No comments:

Post a Comment