Tuesday, November 9, 2010

Makan makan makan

salam uoollssss...

Deepabali hari tu aku balik kampung halaman terchenta, best wooooo.....rindu woooo....
acara penting balik JB ialah makan! haruslah kan...kat KL aku tak jumpa lagi yang sama macam kat Jb **eceh! padahal ko memang suka Jb, banyak je bagi alasan! ;p**

haruslah aku suka Jb kan..itukan kampung aku, mak ayah adik badik semua ada, kawan2, sedara mara, pokoknya semua deh! tempat jatuh lagikan di kenang ini kan pulak tempat tidur baring, jatuh cinta memadu asmara dengan si buah hati ku itu.ahaks!

owh, balik kali ni memang seronok, walaupun sekejapan cuma..tak best!

sesampainya aku kat Jb, lepas jumpa mak, terus tuju ke mamak rosmerah**siap nama okeh**, mamak tu adalah saksi cinta kami berdua. hahahah..dari berkawan, sampai bercinta, bertunang, sampai lah dah kawen, memang muka aku laki bini wajib kenal, even berbulan bulan tak nampak muka. malam tu layan rojak mee terbaikkkk..gila banyak..puas hati den!


seyes sedappp!!

esoknya pulak pergi kg senibong, dekat permas jaya. Aku nak makan nasi lemak kat sana. korang kalau pergi JB singgahlah makan di kg senibong, makan nasi lemak dia seyes korang nak lagik. Kedai tu boleh dikatakan 60% adalah cina, dorang stok makan nasi lemak kosong pon jadi. pon sedaaappppp!!!



dah berubah wajah, dulu tak semenggah jek, skang dah cantik dah...

inilah kedainya...Nasi Lemak Berlauk..macam2 ada...

gila sedap okeh!!
pastu dekat tepi2 tu dah ada gerai2 kecik..biasalah, dimana tempat ramai orang datang, mesti akan ada ambil peluang berniaga. Aku pon terrrrrrbeli menda comel ni...cute sangat!!!


crochet booties...comellll!!!


Hari sabtu pulak, ada kenduri pertunangan BFF aku, dan my hubby frens wedding. Maka haruslah makan makan makan lagik..

pagi sebelum tu sarapan jemput2 kentang, ummi buat yer, aku balik kampung adalah berehat2 sajork..kuang ajaq x?hahah..tolong kemas je la, masak mak or ummi je yang masak, aku tukang makan **ye la kalu balik kampung, tapi aku jugak masak tak best la kan** ;p











semua diatas adalah sepanjang majlis, aku tak capture semua, sebok berbual tak habis2. ;p kualiti gambar memang hampeh, HP kokak jek.. ;p tapi makanan adalah super sedap!

lauk ayam masak lemak cili padi,
soon goreng dgn udang,
asam pedas,
sambal belacan.
Air oren.
cakar ayam,
apam gebu comel. kecik coit. korang cuba tengok kat pic akhir tu, ade terselit sikit.hahah...

gambar sepasang sejoli, adalah bakal menamat zaman bujang awal tahun depan. mereka ini adalah BFF aku, jauh dimata dekat di hati. ;D

then pergi wedding hubby frens, juga merah putih.






malam tu, makannnnn lagik......gila makan jerk!
kami ke bubur sentosa pulak...







menu dia simple:
bubur putih
ikan bilis goreng dengan cili padi
kangkung belacan
telur masin
lobak masin, sambal udang kering,ikan masin,kacang

menu tambahan:
ikan bakar mabeles! leleh!!

penutup aktiviti makan. Esoknya bersarapan mee rebus.



tamat al kisah makan....

rasanya korang nak bagi penampar tak aku citer makan dari awal sampai akhir? hahahah..seyes beb...kalau balik JB ini la aktiviti wajib aku laki bini. makanan KL belum berjaya memikat tekak jawa aku **ehh??apa kena mengena jawa ek??**

5 comments:

  1. wah..manum dah nak kawen ke?
    baru tau kau ade blog lah junai..
    cooooolll bebeh!!

    eh eh..manum takdok fb ka?
    aku terus lost contact nan die..
    bagi no fon pehlissss...

    ReplyDelete
  2. kat fb ko eh...manum xdok fb la yang...xmoh wat katanyer..

    ReplyDelete
  3. balik JB bubur nasik kat sentosa tu la
    mmg terbaik
    mana nak dpt kat kl
    pastu ABC kat ke melayu..perrgghhh!!
    tak jumpa lagi yg mcm tu kat kl
    pagi bfaz nasik ambeng..lagi sekali perghh!!

    jb mmg terbaik

    ReplyDelete
  4. ABC kg melayu mmg A++
    nasi ambeng! meleleh...

    wa!!!!

    JB mmg superb! ;p

    ReplyDelete
  5. adoiiii semua pasal makan huhuhu lapar!!!

    ReplyDelete