Wednesday, August 19, 2009

si puisi tepi jalan

sejak kapan aku tak tahu yang pasti aku mula mengilai ini si puisitepijalan nukilan dari fynn jamal.satu lagi bait kata membuat aku terpana terpaku

" berhenti beri harapan palsu.
sakit, kau tahu?
perit. rasa kena tipu.

sakit macam waktu kau tahu kekasih kau sudah memadu kasih dengan pasangan baru, kawan2 baik kau ucap "dia main2 saja. cintanya untuk kau. tengok la"."

ye sesakit itu lah aku diwaktu ia berkata tiada apa cuma kawan tetapi sudah dipanggil sayang, apa itu??

" kenapa perlu bohong ikut sedap?
kenapa perlu biar orang mengharap?
kenapa perlu anggap kebenaran itu lebih membunuh dari bohong2 yang kau namakan putih?
kenapa perlu pandai2 bikin keputusan fakta mana yang akan buat orang lebih sedih? "
ini juga nukilan dia. indah bukan??

mungkin aku terlalu mengatakan indah kerana jiwa tengah luka, tapi kiranya aku tidak luka lama dulu aku masih mengatakan ia indah.

kadang cuba meluah kata tidak berjaya, lebih mudah mengutarakan dengan cara begini, lebih puas kerna aku juga selalu begitu. =P!

mesti terasa janggal sedang aku kata aku bukan wanita ayu, yang tidak pandai memujuk rayu tapi boleh pula nak berpuisi..hahahha..ada aku kesah??

No comments:

Post a Comment