Monday, March 1, 2010

Kad Kahwin

Hye uollss...hawau u today.. =P

urghhh! sakit perut dari subuh tadi sampailah sekarang. pagi tadi dah beli pil chi kit tek on a.k.a pocai ( kalau cakap dengan mak panggil pocai jek..mana ntah dapat nama tu aku kurang pekse), tapi boleh lak tertinggal dalam kereta, dah lah hari ni my vitamin bawak keta pergi opis.hesh!
tak pe lah aku redha jek, sapa soh makan banyak2 semalam. ;P

owh! cerita pasal semalam aku pergi pameran pengantin dekat Alamanda, not so bad even sikit jek bridal yang sertai...hurm...
tetapi hasil dari lawatan ke Alamanda, eh tetiba lawatan plak...ntah la pape jek la, yang penting aku pergi sana dan telah pun buat tempahan kad kahwin...hoyeh!!! settle 1 lg perkara but lots to go..gambate jun-chan!

Tapi masa memilih adoyai..bukan main lama lagi, my vitamin punya cerewet pun boleh tahan jugak...aku suruh amik pakej je sebab jimat woooo..ai kan suka berjimat cermat =P ** sebab bajet ciput** tapi my vitamin plak lebih prefer pada yang tidak dalam pakej, sebab pakej yang aku suka, dia pulak tak berkenan, tapi bila yang dia berkenan harga pulak macam aku tak suka, mahal sangat bagi aku, padahal nanti kad tu ke tong sampah jua akhirnya. bukanlah aku tak hargai kad tu, tapi berapa lama sangat kita nak simpan, lama2 bila dah tersimpan, bila jumpa balik sah sah aku akan buang, so same goes to my card la kan. Cara terbaik, pilih yang cantik tapi tidak cekik darah..hahahha...

Mula-mula dia berkenankan kad lanscape 4x8, aku pulak suka macam buku 6x6 tapi kad biasa 1 warna, design ikut suka hati, pilih je mana2 janji 1 color saja. Ikut aku ok jek, xde hal, sebab pada kad tu leh letak manik2...comel,huhuh.. tapi my vitamin, tak nak.ngeh...tengok punya tengok, belek punya belek, sudahnya we decide untuk pilih A4 dan cetak kedua belah pihak dalam satu kad. Rasanya orang dah biasa buat macam tu, tapi aku ada alasan sendiri kenapa pilih kad tu.

1. ** ceh, siap ada no segala =P** sebab belah aku boleh design lain dan color lain, pihak lelaki boleh design lain dan color lain utk nampak beza. kalau pakai kad lanscape muka depan, dalam sama jek. Kalau pakai A4 page utk pompuan lain, belah lelaki lain, cuma design dan color combination akan di synchronize kan..eceh!
2. peta/ map lebih besar, senang orang nak melihatnya..
3. ikon2 dalam peta pun berwarna dan jelas. kalau stesen myk petronas leh letak logo petronas dengan warna sekali, kan cantik gtu..agagaga...
4. Kalau ada salah satu pihak kekurangan kad boleh jek amik pada pihak satu lagi..kan jimat..tak payah nak print banyak2..
5. printing utk color 4x4 maknanya color depan belakang berwarna, bukan depan berwarna, belakang color hitam jek.
6. Kami berdua suka pada kad ni, tak banyak songeh. bila kad yang my vitamin suka,aku pulak kureng minat, bila kad aku suka dia pulak banyak komplen, tapi tang kad ni dua2 pun setuju. Jadi nanti dapat kad, tak de lah situasi rungut-merungut tak puas hati, sebab dua2 pun pilih kad ini. itu yang paling penting..kan kan?
7. segala grafik tidak di caj, means kalau kita ada design sendiri berikan pada mereka dan tiada caj rekaan grafik dikenakan, dan mereka tidak menggunakan kaedah template. semua adalah customize. Kita hanya perlu pilih bentuk kad dan apa finishing yang kita mahukan. untuk lebih details boleh klik pada alamat ini gedungkadkahwin. Kang kalau terbagi salah info aku lak kene fire.
8. Design kad banyak yang menarik di hati, dari yang simple, chicky kinky winky, cartoon, kerawang mawang, semua ada. silalah pergi menjenguk gedungkadkahwin atau terus ke kedai mereka di Puchong. ** owh, abang shah, jun dah boleh dapat diskaun ni promote ur kedai..ahaks!**
9. lagi suka sebab dapat bunting FOC walaupun tidak amik pakej, tapi sebab booking ketika promosi so dapatlah bunting...auuwww! i likee....


Sebelum ke Alamanda sebenarnya aku pergi ke majlis perkahwinan kawan aku masa di politeknik..majlis dia berlangsung di Dewan Bankuet, MBSA.


** bunting nanie & ariq

cantik dewan tu, 1st aku pergi, nice dewan nye.

aku tiba agak lewat, pengantin dah ke meja makan beradap, dan paling best aku tak bawa camera..ueffff!!!

tapi masih lagi bernasib baik kerana pengantin berjalan melalui meja ke meja dan akhirnya sampai ke meja aku..dapatlah aku bertemu mata dan ucapkan tahniah padanya..

Makanan dia sedap, paling sedap lauk kambing.agagaga...tu my vitamin yang cakap, diakan peminat setia kambing.huhuhu..air sirap limau dia memang seeedaapp..di tengah cuaca panas dapat sirap limau memang terangkat..

Pelamin cantik, simple, just nice. Make up pengantin pun tak keterlaluan, tak merubah muka pengantin tapi pengantin tetap berseri-seri. Door gift pula, i like....bahulu bunga kot..tak pun ada yang panggil bahulu pecah lapan. sedap bahulunya. lupa pulak nak bawa kotak, esoklah jun letak alamat dimana boleh dapatkan bahulu tu yer..mana tahu ada di kalangan B2B yang berminat.

Ok, untuk itu marilah menatap wajah si pengantin..ini saya cilok dari FB nanie.



Untuk Nani dan Ariq semoga kekal hingga ke akhir hayat..


** door gift adalah yang warna merah itu.


** gerbang di aade 2 bebola kecil..comel.


** pelamin yang simple n nice, aku sukaaaa...

3 comments:

  1. baju perantin tu cantiklah, putih kan? pelamin pun lawa..

    oh pasal kad kawin ni i pun stress, haha cos i tak kisah sgt, but tunang i ni mcm2 pulak dia nak, so i kasi jelah dia pilih, hehe..

    ReplyDelete
  2. aah, bju perantin tu warne putih..mmg cantik..ske sgt..pelamin de pun lawa..simple tp nice, sdp mata memandang..

    tu ah sme la tunang jun pun..ttba dia pulak banyak komen..adeh!! xp la..skurang2nye de nk jgk amik tau kan..hehe

    ReplyDelete
  3. dear..nak alamat utk bahulu tue..tq~~

    ReplyDelete