Friday, December 3, 2010

siapa lebih cinta?

olla...pagi yang ceria..

siapa lebih cinta?eceh! bertanda soal lagi. ;D



satu topik yang aku sangat2 menarik minat aku untuk terus menerus dengar ceramah tu, aku tak tahu nama penceramah tu apa, sebab dengar suara je masa tu.

dalam ceramah dia, orang lebih memberi, orang itu lah yang lebih cinta. memberi ni bukan dari segi perhatian saja yer, contoh si suami selalu tolong isteri di rumah, selalu belikan hadiah, ingat setiap kejadian yang pernah berlaku antara kita, ingat saat2 indah dan manis berdua, selalu call, selalu beri suprise dan si isteri hanya menerima.


ini cinta aku. ;D

aku beri 1 situasi :

A ajak B keluar, dengan perasaan eksited gila nak keluar ni, pakai smart, wangi, hensem giler, tapi bila jumpa B, si B ni cantik juga, tapi tak eksited seperti A, bukan tak sayang bukan tak cinta tapi cinta B kurang berbanding cinta A pada B.

1 lagi situasi:

Si polos tiap kali birthday mesti nak bagi hadiah atau suprise untuk gembirakan hati si lugu, tak ada niat di hati, si lugu perlu balas semula perbuatan dia, sebaliknya si lugu jarang2 memberi suprise, hanya ucapan atau hadiah2 biasa saja. itu dah cukup. Si polos kalau menerima rasa sangat gembira, tapi si lugu pula bila dapat suprise gembira tapi biasa ** paham tak?**.

1 lagi situasi:

tiap2 bulan si cinta bagi kad ucapan pada si kasih, tanda ingatan dah berapa mereka berkasih sayang, si kasih pula hanya menerima dan beri ucapan terima kasih. si cinta setiap kali bergaduh cuba pendam semua rasa sakit di hati asalkan si kasih tidak terasa sebenarnya si cinta kecik hati dengan dia.

itu antara contoh yang boleh aku berikan, pokoknya siapa lebih memberi dia lebih cinta. bukan yang penerima tak cinta cuma yang lebih memberi lebih banyak cintanya..

walau apa pun si pemberi dan penerima, ada cinta di hati mereka..cinta dengan ikhlas, maka setiap perbuatan adalah ikhlas, jangan pernah di ungkit pemberian kita. ikhlas lebih indah dari mengharap balasan.seperti cinta ibu pada anak, tak pernah jemu memberi. ;)

No comments:

Post a Comment