Thursday, February 9, 2012

BerBBQ di PD

salam uoollsss...

rindu mak tak? ahaks! gedixxxxx!!

saja nak story mory pasal cuti-cuti minggu lepas, cuti kemain lama kehnnnnn....
dek kerana cuti lama sangat, pastu tak plak planning nak balik ke kampung terchenta baik sebelah aku mahupun hubby, so aku ajak budak-budak opis pergi berBBQ. Tak da lah tempat jauh pon, dekat-dekat je..pergi tak jauh, nak balik senang, jimat minyak,tol dan tenaga. hehehe...

Kami pergi PD je ponnn....dekat je, sebelah je pon dengan rumah aku huhu...ai kan tinggal kat sepang nun....

Kami lepak dekat area Sunshine Apartment, aku rasa tu kali ke 3 kot aku lepak situ untuk BBQ, tempat agak jauh dari town, selesa, pantai pon depan mata tapi tak la tersesak sangat dengan manusia, pastu malam-malam happening.ngeeee....

Kami tak pon bermalam kat situ, just sewa tempat BBQ je..
Harga RM 38, dia bagi jaring kot nama benda alah tu (baru), ada meja sebuah tempat letak barang2. ok la kan.

Ginilah kalau orang merantau...ecewahhhhhh...ayat ko nak sedih-sedih konon..macam orang kesian sangat..kikikiki..

tapi seyes lah babe...kalau dah dok jauh dari mak ayah, macam ni lah..lepak-lepak dengan kawan-kawan..orang bbq dengan keluarga, aku ber lepaking dengan kawan-kawan dekat opis.eceh! bajet syahdu sangat citer ko tu yer?? ;p

moh la kite layan gambar pulak, dari layan aku merapu..kikikiki...


 eh?? haruslah gambar tuan belog dulu yer... bersama bekas kekasih yang terchenta :D

 anakanda paling disayangi sedunia! nak suruh diam haruslah diumpan dengan toys..gembiralah sekejap..bila dah panas, menguak jugak minta angkat.heheh..

 bonda wawa pemilik belog Pancaindera sebagai saksi dengan anakanda Ilham bambam..fefeeling je si Ilham nak tido.
 Uncle bad kesayangan ramai, baik anak aku, anak wawa, anak ikrami memang konfem senyap bila bad dukung, al maklum tilam empuk katakan..heheh..

boleh dah ni.... ;p bila lagi??
 owh ayam & kambing bbq hasil tangan suami bonda wawa memang mengancam!! sodapppp!!!! kambing adalah superbb!! 

Inilah tukang marinate segala ayam & kambing..en yusman chenta hati bonda wawa. Dia jugaklah tukang hidupkan bara, tukang masak,tukang kipas segala tukang lah! bila soh makan tak moh, tok moh udah, kami memang dengan gembira jadi tukang perabih. heheheheh...

Konon dalam perancangan nak stay sampai pukul 6.30 je, yelah ada anak kecik kan..tapiiiii puiii! sampai pukul 9malam kot huhuhuh...

Makanan banyak ok...aku bawak sardin sandwich (sandwich la sangat...;p), bawak tuna dalam tin sampai 4 kot, ayam rasanya lebih 20ketul, kambing ber slice-slice, tak mungkin lah nak perabih dalam masa 2-3 jam. Kiteorang ada dalam 7 orang je pon, makanan mak aihhhh macam ada 15orang nak makan. ;p

Alhamdulillah, Ezekiel ok je...lebih kurang pukul 6 tu, tukarkan dia baju tidur, pukul 7 bawak masuk kereta, susukan pastu dia tidur..biasanya kalau tidur pukul 7 tu memang bawak ke esok pagi baru dia bangun. Dalam kereta aku pasangkan surah Yassin.

Malam-malam kat situ memang syiokkk...siap ada karokkk open ok...selamba. Tapi tak lah aku selamba nak berkarok bagai, tukang dengar je la..heee...

Pasni nak pegi Grand Lexis lah! nak layan private pool pulak. ihiks!


3 comments: