Thursday, July 19, 2012

Rezeki

Assalamualaikum!

Ostajah June nak bercakap hari ni tentang rezeki ye... wohaa!! ;p

tak de lah ostajah..cuma bila terfikir tentang rezeki ni, aku selalu rasa diantara kita-kita mesti terlupa atau terlepas pandang. Bila tengok orang senang kita rasa bestttt nyewwww... aku le tew! ;p
Bila tengok orang pakai designer bag, besttt nyewwwww... aku jugek le tew! ;p
Bila tengok orang shopping tak renti renti best nyewwww... hakaq la jugekkk! ;p

Padahal, hidup kita pon tidaklah susah sangat, mampu je makan minum beli belah cuma mungkin tak mewah macam yang orang orang kita tengok tu. kan?

Aku selalu muhasabah diri sendiri bila aku rasa, BESTTTT NYEWWWWWW!!! pada setiap kelebihan pada orang lain. Takut dok best nyew best nyew sampai terlupa sebenarnya rezeki tu Allah yang beri, dia yang tentukan, jangan sampai lupa nak bersyukur dengan nikmat dia bagi. Asyik nak best nyew best nyew lupa nak bersyukur hari ni aku masih lagi mampu makan, hari ni aku masih lagi mampu klik klik online shopping ;D asyik best nyew best nyew penyudah dalam hati terus terbit rasa KENAPA AKU TAK gitu ek? KENAPA AKU MACAM gini ek? KENAPA KENAPA KENAPA... terus langsung lupa erti rezeki terus lupa syukur dengan nikmat yang dah di beri.

Sesekali bila terasa diri terhimpit masalah atau terasa seronok dengan kehidupan orang lain, kita perlu jugak tengok tengok jeling jeling orang yang di belakang. Mungkin jugak ada orang lain yang rasa, seronoknya hidup macam kita, mungkin orang lain rasa kehidupan kita ni lagi best dari dia. Kita tak tau kan?

nak rasa best macam orang di atas kita, maka usaha. Jangan best best tapi duduk diam-diam tak ada usaha. Rezeki memang dari Allah tapi tak datang bergolek depan mata, kena usaha untuk dapat lebih, tak ada usaha tak ada la lebihnya. Sama dengan makan, Allah beri tangan, kita guna tangan untuk makan, nasi tak masuk sendiri dalam mulut kalau kita tak ambil dan suap, nasi tak masuk dalam mulut kalau mulut kita tak bukak. gitu kekdahnya...

Dah jom cekidaut Coach sale!! hahahahaha...best nyewwww u ollssss!!! ;D

3 comments:

  1. Ostazahh june, sape tahu satu hari nanti kan?
    Eh, rezeki Allah Maha luas. Jangan pikir kita tak dapat, orang lain dapat.
    Mungkin rezeki kita di tempat lain (itulah yang aku fikir mana nak let-go company tikar :( huhu)
    Well, selamat berpuasa June!

    ReplyDelete
  2. yup betul2..Rezeki Allah tu memang luas. Insyallah ada bahagian kita, kalau bukan hari ni, hari esok.
    Selamat berpuasa babe!!

    ReplyDelete
  3. setuju sgt dgn entry kali ni!..eh xde butang like eh?

    ReplyDelete